catti

Alla inlägg under augusti 2010

Av Cathrine Berglund - 29 augusti 2010 00:20

Jag känner att jag måste nämna mitt oansvarliga beteende ifrån igår kväll som sträckte sig in mot lördag morgon....

Vilket innehöll....

1 stycket het Annelie....

2 stycken rödvinsflaskor....av billig men mumsig sort...

1 vattenpipa....med citrussmak...

1 stycke chocklad kaka av Geisha sort....

1 paket vaniljdrömmar....

OCH helt fantastiskat mycket tjejsnack....

Så mycket att tiden bara sprang ifrån oss och inte förrän kl 4 på morgonen insåg jag att OJ oj oj!!! Om 4 timmar ringer min väckarklocka och då är det dags att gå och jobba....bums i säng!!! sova sova sova...

Sen var det bara att gå upp & jobba!!!


Inte mycket mer me det...

Har mått MYCKET bättre än vad jag förtjänar hela dagen...

Detta bevisar ju bara att jag inte är gammal eller vuxen....

När jag beteer mig som en fnissig "lätt" berusad tonåring :P


Så kan det gå....


until next time....



Av Cathrine Berglund - 28 augusti 2010 23:36

Jag skulle bli så förvånad att jag skulle sluta andas på sekunden om min man lämnade mig...så säker är jag på vårt förhållande...på hans kärlek...

Jag tar honom för givet...min älskade...jag menar inte att göra det...

Men hans trygga närvaro, hans andetag och hjärtslag är lika naturligt för mig som att andas eller att spendera hans pengar...

Jag blir nästan mörkrädd när jag tänker på hur mycket han avgudar mig....

Hur mycket han ställer upp på mig på alla plan...

Hur han aldrig slutat älska mig...

Tro mig jag har prövat hans kärlek och tålamod mer än en gång...

Men jag tar honom för givet...jag menar inte att göra det...

Han känner mig utan och innan trots det är han kvar...

Och inte bara kvar...utan fortfarande förälskad....kär...

Hans kropp talar till mig....min kropp svarar...

Vår dialog började redan innan vi kunde uttala orden och har inte slutat sen dess...och förhoppningsvis fortsätter den för alltid...

Jag ser i hans ögon att när han ser på mig blir han varm...

Han ser MIG...

Ändå tar jag honom för givet....jag menar inte att göra det....

Men han har på alla sätt älskat mig från första stund att jag aldrig behövt ifrågasätta honom eller hans intentioner....

Jag är trygg i vårt förhållande...Han får mig att känna mig trygg...

Och för det, är jag och kommer alltid vara honom evigt tacksam...

Inte ens nu...när jag tänker och skriver om detta ämne vågar jag dyka djupare i ämnet än så här....

Som "föräldrarlös" är ovillkorligkärlek något jag inte blivit bortskämd med....

Det skrämmer mig... samtidigt som det stärker mig....


Därför slutar jag här...


until next time....


Av Cathrine Berglund - 28 augusti 2010 23:27

Jag vill ge de tre goa grabbarna som kom in i butiken häromdagen och bjöd på sig själva på alla sätt....lite "credd"....och mycket kärlek!

De köpte var sina blåa "Karl Alfred tröjor" och när vi skämtsamt bad dom ta på sig dom fantastiska tröjorna nu på stört.... så vi kunde få se hur fina de blev...så gick de glatt till omklädningsrummet och bytte om...och kom så sött skuttandes ut hand i hand alla tre för att visa upp sig....TACK!

Det var många som log i butiken vid detta tillfälle inte bara vi som jobbade den dagen... ni smittade av er med ert goa humör!

Ni gjorde min annars så jobbiga dag mycket trevligare!!!!!

Ni är mina vardags hjältar!! Tack!!!


Av Cathrine Berglund - 26 augusti 2010 23:40

Nu när skolan börjat igen vimlar det av söta flickor på mitt jobb...

Dom har håltimmar som dom självklart slår ihjäl på H&M :D


Jag ser dom....så vackra...så fulla av potential...hopp...lust...längtan....

Dom har så bråttom...dom vill bli stora...växa upp...ge sig ut i världen...

Erövra den...och det kommer dom...men jag önskade jag kunde ruska om dom och få dom att lyssna på mig en sekund....

Det enda jag vill säga är ju...NJUT!!!!!


Njut av tiden när ni är för unga för att förstå de "vuxnas" ansvarstagande i livet... men för gamla för att leva som barn i era föräldrars skuggor...

Det är nu ni tar stegen...ha inte för bråttom....njut av galna fester...vackra pojkar...röda solnedgångar...tequilarace...unga kroppar...månskensdopp... heta möten i natten...fantastiska samtal på morgonkvisten...skratten...blickarna...

Och allt annat underbart jag minns från den tiden....


Gör allt, ångra inget...men va smarta...skydda er alltid...nu talar jag inte bara om kondom...utan också era hjärtan (ge inte bort det till första bästa vackra heta leende karl) ÄT, sov och var försiktiga om era kroppar (ingen får röra er på nått annat sätt än vad just du tillåter...INGEN har den rätten)

 Be a fabuolus fierced female....

Jag vet att jag talar för döva öron för vem vill lyssna på en gammla tant...


Därför tänker jag inte vara den som är den...utan lyda mitt egna råd...

Jag är inte dö än...så jag tänker njuta lite extra av mitt liv nu....

Njuta... av lugnet, tystnaden, kärleken, vänskapen, de långa dagarna och korta nätterna... och rödvin!!!!!!

Njuta... medans jag tänker tillbaka, skrattar högt, skämmas lite och skaka på huvudet så där som bara vi kan göra... vi som varit med om det :P


Så det är precis vad jag tänker göra nu....

Då vet ni... ifall ni undrade... :P


until next time....

Av Cathrine Berglund - 22 augusti 2010 22:05

Mitt liv har fyllts av nappflaskor och eftermiddagslurar och allt annat som hör till kattbäbisar...därför har jag inte tid till att blogga men jag ber att få återkomma...


until next time....

Av Cathrine Berglund - 17 augusti 2010 19:27

Yay.....Nu efter klockan tolv har jag varit vit i en månad....inte en droppe alkohol...har även inte rökat på 8 månader och 17 dagar...även om det funnits stunder jag skulle kunnat byta ut min man mot ett glas rött...eller en cigg...eller varför inte en box JP:s chenet och en limpa rödprince...men ICKE...

Jag är GRYM!!!!!


Så de så!!!


until next time....


PS: Jag är INTE gravid...bara MYCKET envis...och LITE dum....

Av Cathrine Berglund - 16 augusti 2010 19:21

Om man är vad man heter ska jag döpa min hårboll till bajsmaskinen... för det är vad hållbollen är....

Baby har ju varit hemma och varit "pappaledig" hela dagen...

I morse ordnade jag med hårbollens tarmtömning och försäkrade Baby att han inte skulle behöva ta hand om några bajserier..eftersom det är hans största bekymmer i världen just nu... hårbollen är nog klar för tillfället försäkrade jag och jag skulle nog hinna hem innan nästa omgång....gjorde iordning välling, babysängen och kissbomullsrondeller för hela dagen....

Baby tackade för det med att skjutsa mig till jobbet men inte innan han låst in hårbollen i kattburen( för hennes säkerhets skull så klart....säker från sina systrar och säker från trappor och andra hemskheter)

Jag hann knappt börja jobba innan ett telefonsamtal infann sig....

Baby informerade mig om att hårbollen minnsann bajat en OCH två ggr sen han kommit hem....hahahahahaa...som han fått ta hand om....hahahahaha....

Hårbollen har fått fart på magen kan man säga...hon mår fantastiskt bra....

Så nu är det bara att vänta...vänta på att hårbollen ska växa....


until next time.....



Av Cathrine Berglund - 15 augusti 2010 23:06

Hårbollen ligger nu på sin pappas mage och båda två sover så sött i schäslongen....

Stora tjejerna ligger på sina favvoplatser och låtsas som om inget har ändrats....

Jag har glömt av att äta under dagen så jag sitter och äter resterna ifrån gårdagens hemlagade pizza....

Känns lite som om man är småbarnsförälder....

Hårbollen äter ur nappflaska....sover och då helst på/nära en....och vid varje måltid följer också "bytablöjagjejen" när man måste stimulera magen för tömning med en bomullsrondell....och allt imellan dessa monment "gråter/tjuter" hon/han...Hårbollen ligger invirad i en rosasvart palistinasjal och man går å gungar, tröstar och vyssar...

Jag är trött,nersölad med mjölkersättning och nerkissad, lycklig och hungrig...

Jag förstår med att det är en helt annan grej med barn...men detta är det närmaste "skaffabarngrejen" vi kommer....och för oss känns det bra nära... och just nu räcker det :D


Bäst att sova...jobb i möra...då ska pappa vara hemma me hårbollen själv hela dagen :D


  


until next time...

Presentation


Queen Cathrine ruler of the world...well atleast her home...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Omröstning

Hur ofta läser du Catti´s blogg?
 1 gång om dagen
 1 gång i veckan
 Flera gånger i veckan
 Varje gång jag ser dom där jä-la inläggen på facebook...

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards