catti

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2010

First snow....

Av Cathrine Berglund - 21 oktober 2010 12:35

Första snön har fallit...alltså är vintern här...

Viket innebär för mig...följande...

1. Jag får lägga undan alla skor/stövlar med mer än 5 cm klack....vurpa står inte högst på önskelistan denna vintern...

2. Jag MÅSTE köpa en VARM vinterjacka!!! Kallaste vintern på 1000 år har jag hört...enough said...

3. Måste köpa snöskyfflar...för att undvika -09 insönade "houselook"

4. Trädgårdsarnbetet är nu officiellt över för detta året....YAY!

5. Mer tid för inomhusaktiviteter som...film...levandeljus middagar... mysiga spelkvällar... bakning..Tv-seriermaraton....en sväng om i sänghalmen...osv... ja ni fattar galoppen

Åh va mysigt me snö...för mig går vintern i romantiskens tecken!

Så nu mina fina vänner är det dags att dra filten om er och era kära och mys tills våren väcker våra frusna kroppar till liv igen....

Så här såg det ut när första snön föll på vår baksida...

    


until next time....



 
 
baraenjeppe

baraenjeppe

4 november 2010 15:59

Usch för snö!
Samma problem här, kan inte ha mina högklackade skor längre och det är för kallt att ha kjol ;)
Själv gillar jag snö på vykort och bilder...men är inte alls glad åt snö IRL så att säga ...
iof så när det är kallt kan jag legitemera användadet av min microsnuttefilt ;)

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

Cathrine Berglund

4 november 2010 21:06

Hahahaha...Du ä la för rolig Herr Jeppe!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cathrine Berglund - 7 januari 2015 22:54

Mitt nyårslöfte att börja blogga igen var ju inte helt välgenomtänkt... Va fan ska jag skriva om? Finns liksom inte mycket underhållande material att jobba med i mitt liv just nu... Föräldrarna är trötta lyckliga skal av våra forna jag... Barnen ...

Av Cathrine Berglund - 1 januari 2015 02:45

Problemet med mig är att jag har tusen tankar som rusar runt i huvudet på mig och varje fjärde minut så byts dom ut till tusen nya tankar... Jag behöver lugn & ro för att fånga en och kunna utveckla den såpass att jag skulle kunna få ner den i skrif...

Av Cathrine Berglund - 23 november 2014 06:31


...flera gånger fått höra att jag är så driven, intelligent, lätt anpasslig och skulle kunna gå hur långt som helst i vilket område som helst om jag ger mig fan på det... Förslagen om vad jag borde göra med mitt liv nu när min yngsta ändå fyllt hela...

Av Cathrine Berglund - 19 november 2014 00:36

Jeeez vad jag får bryt på dessa nappar!!! De har ju bara två lägen... Antingen är de borta!! Puts väck! Går icke att finna...inte en enda en i nödens stund... ELLER... Så ligger alla 30 stycken jag bara några timmar tidigare letade efter inkilad...

Av Cathrine Berglund - 2 april 2014 00:15


Om det är ETT råd jag önskar att ni tar till er av alla jag kommer ösa över er de kommande åren är det följande: Fyll era liv med sånt som inte går att köpa för pengar! Det är det som i slutändan är värt mest..! Älskar er mer än vad ni någonsi...

Presentation


Queen Cathrine ruler of the world...well atleast her home...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Omröstning

Hur ofta läser du Catti´s blogg?
 1 gång om dagen
 1 gång i veckan
 Flera gånger i veckan
 Varje gång jag ser dom där jä-la inläggen på facebook...

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards