catti

Alla inlägg under november 2010

Av Cathrine Berglund - 22 november 2010 21:18

Har spenderat dagen på utbildning i säkerhet och konflikthantering...9-16.

Kände mig väldigt uppdaterad och redo att använda mina nya redskap....

Men hur jag än försöker tillämpa mig av mina nya färdigheter....så vägrar Cayenne och Korven lyssna på sin nu smått hysteriska "mamma"...


-Korven jag hör dig men snälla ta nu ett djupt andetag och lugna ner dig...

-PurrjaauuuUUU....*hjärtsnurplande skri från en stackars biten tjej som tycker att lellebror nog är den jobbigaste i världen*


-Cayenne hjärtat jag förstår att du bli arg jag gör verkligen det men de betyder inte att du får bitas tillbaka...!


-MJAAAUUUU.... ännu ett stridsrop...


-Eeeeiiii....ännu ett tjut av förtvivlan följt av en bedjande blick ifrån storasyster...som betyder... DU tog hit honom DU säger till honom...


-Näää nu räcker det! Korven får jag prata med dig ensam här i köket...vill du vara snäll och sitta ner och berätta vad som tynger dig? Varför gör du så här?... Jag finns här för dig...


SVAR: -Mjauuu...? prrr prrr prrr *tugg tugg på mammas halsband*


Då tar jag till det urgamla knepet...alla någon gång använt sig av...


JAha...då får vi se va "pappa" säger när han kommer hem...då du unge man får du det het om öronen!!!

Jag inser medans jag halvt skriker på den lille lekandes svartvite kattungen på golvet att inte ens han går på det uttalandet...

Jag kunde lika gärna sagt...


-Vänta du bara tills din "blödiga kattälskande lindadruntfingretpappa" kommer hem så ska du få godis och kattmjölk innan han låter dig sitta på axeln resten av kvällen och titta på allt intressant som du inte annars når....!


För det är vad som kommer att hända...


until next time...







Av Cathrine Berglund - 21 november 2010 21:26

Jag äter...alltså finns jag....

Nej jag har inte gått vilse i shoppingcentret....

Jag har bara fruktansvärt roligt och har mycket lite tid till att sitta ner och klä mina tankar i ord framför datorn....

Men jag finns här...

Fortfarande lika tjock, sexig, go & glad som alltid...

Och det tänker jag fortsätta med...

Jag återkommer så fort det lugnar ner sig   


PS: Still rökfri and smells lövely...idag lite kokos mycket tropiskt...igår som nybakade chokladkakor... DS:


until next time....


Av Cathrine Berglund - 14 november 2010 03:15

Jag har tre katter...om det är någon som missat det faktum...

Jag har tre bortskämda högt älskade katter...som också är utekatter...

Jag därimot är inte deras ägare....moderna katter kallar det inte så längre

Jag är en pengasamlande, matserverande, bajsshyfflande dörröppnare till mina tre bortskämda högt älskade monster...en curlingförälder....

Korven får dock ännu inte springa ute fritt men planen är att han ska få göra det till våren...

Men sen har jag två tonårstjejer...Curry & Cayenne...som springer ut å in i tid och otid.... (ja våra katter heter konstiga kryddnamn)

Om ni orkar läsa så här långt och tycker jag låter som en överbeskyddande galning....så vill jag bara poängtera att våra katter har två föräldrar och jag är den "SOFTA" av dom....


Ett av våra problem har varit på kvällarna när vi önskar att krypa ner i sängen och sova för natten och det fattas en av tjejerna...

Jaja katter klarar sig själva...dom är överlevare...bla bla bla....


MEN ingen av oss kan somna utan att VÅRA tjejer är väl omhändertagna...så då turas vi om att sitta vakandes vid altandörren kikandes på tv tills den saknade tonårstjejen behagar att komma hem...vilket kan ske när som under natten... då mina katter är helt likgiltiga inför sånt som innebär att mamma borde få sova minst 8 timmar innan hon dyker upp på jobbet.... 


Dom kan minnsann strosa upp på altanen kl 5 på morgonen hoppa upp på fönsterbläcket och krafsa på dörren...för att få sin våtmat och sedan gå och lägga sig i MIN säng och somna....och inte har dom ett dugg dåligt samvete för att jag INTE fått göra desamma... de små monstrerna.....  


DÄRFÖR....underlättade det väldigt när jag sprang på en "CatDoorBell" på nätet...

Jag blev helt fasinerad och visade Peter mitt fynd och vi bestämde oss för att OM den funkar är det värt varenda krona....

Så 399:- + frakt senare damp den ner i brevlådan...


En helt fantastisk liten grej...en ringklocka för katter....

Denna mojäng består av en sensor som vi satt upp över fönsterbläcket där de alltid ställer sig för att synas i fönstret...den känner av rörelser och skickar då en signal till den andra delen...en fiffig dosa som vi kan ställa på valfri plats eller bära med oss....

Dosan "ringer då på" genom att antingen lysa....låta eller båda två... det väljer man efter önskemål...

Dosan har tre steg....och en volymknapp....

1, LJUS (blinkande rosa disco ljus)

2, LJUD (olika ringsignaler er jamanden)

3, LJUS &LJUD (båda wow)


Nu kan vi lugn gå och lägga oss på kvällen bära med oss dosan och vakna till "Rosapanterns Teamsong" när kattskrället väl kommer hem istället för att vi ska behöva sitta uppe och vänta hela natten.....

Fanfreackingtastiskt tycker jag att det är!!!!!  


Denna praktiska lilla sak har underlättat livet MASSOR för oss....

Och OM det finns lika galna kattälskare som vi me samma eller liknande problem kan jag varmt rekomendera denna mojäng!!!

Funkar säkert också på tonårsbarn,inbrottstjuvar eller om man har en fyllehund i familjen....


OCH NEJ jag är inte galen....iallafall inte enligt Dr. Thomasson   


Här finns den att köpa:

http://www.coolstuff.se/Cat_DoorBell?gclid=CMbLk6udn6UCFUWHDgodi12PHg


until next time...


Av Cathrine Berglund - 9 november 2010 11:28

Jag är lätt att se....!


untl next time...

Av Cathrine Berglund - 9 november 2010 11:15

Här ligger jag i pyjamasen kollar på "Våra bästa år"

Kokat fin te och tänt ljus...njuter at inga "måstendagen"...

Göttar mig i det faktum att jag är ledig och måste inte ta mig någonstans utanför hemmets trygga väggar i detta oväder....

Och så står korven och galer som en galning och vill gå ut!!!

Och vår 13 veckors gamla kattunge Timjan "Korven" Berglund får bara gå ut med koppel och övervakare som sällskap och JAG är INTE så sugen på att ta en sväng i snöstormen med eller utan korven....

- Mjauuu....mjauuu....MJUAUAUAUUUU....

- Tyst Korven mamma ser på "våra bästa år'"!!!

- MJAUUUU!!

-Korven....SNÄLLA....det är ju Julavsnittet...!

- Mjuauuuuuuuuuu....!

-TYST snälla mammas hjärta.....Hope förlåter ju Chealse för att hon körde på hennes son juuuu.....

-Mjauuu...mjauuu....mjauuuUUUUUU....

-KÄFTEN KORV JÄVEL....!!!! Abby hittar ju Max & Mimi som kidnappats av Victor juuu...

-Mjauuuu mjauuu...MJAUUU!

BONK!!! (Ljuslyktan i fönstret slår i golvet)

- Mjauuu?

-Men aaaaa korven då....

*YAay!!!Meems och Max kommer hem i tid till julfirandet...pussar och kramar*

Swiss swiss...bonk...krafs...

Korven leker med det utbrunna värmeljuset och samtidigt som eftertexten rullar slutar han att låta som ett bilalarm och lägger sig för att vila på mattan med värmeljuset tätt intill.....

AAaaaaaaa.....


until next time....

Av Cathrine Berglund - 4 november 2010 21:06

Jag glömmer att jag är priviligerad....

Jag glömmer så lätt att jag har det BRA...

Jag har precis avslutat en dag på ett av mina fantastiska jobb....

Tjejdag har det varit på schemat idag....

Så jag har jobbat sida vid sida med min älskade duktiga syster...med underbara ungdomar...jobbat med engagerade & passionerade arbetskamrater....

Skrattat tills jag gråtit...peppat... ätit godis...bjudit på mig själv...mött människor i glädje...informerat...underhållt...levt!!!

PLUS att jag idag blivit uppvaktad av min underbare man med present & tack

"för att jag är världens bästa fru"

När min dag går mot sitt slut och jag sitter och reflekterar över innehållet slår det mig plötsligt likt en blixt från klar himmel....påminns jag...

Jag är Priviligerad...jag har det bättre än bra...mycket bättre än vad jag förtjänar...men det struntar jag i...

Jag är lycklig!!

OCH jag önskar ALLA där ute att få känna det samma!!!


until next time....


Av Cathrine Berglund - 1 november 2010 21:08

Man kan inte alltid vara på topp...

Tänkte bjuda på några av mina mest lyckade misslyckadekort....

Inventerar ju mig själv och fann att jag gillar att det blir tokigt ibland...

Dessa är inte perfekta...but niether am I...så Enjoy.....

 Me några av mina fantastiska radiobrudar...

   Blir tagen på bar gärning i sändning, dansar och sjunger högt till låtarna mellan kallpratet...

   Ursäkta...du har nått under näsan.....


  Hej och välkomna till "Hajk" idag ska vi göra passfoton... Man kan roa sig med mycket....


  Min son....

  

  Här ser ni UNO mästaren...mohahahaha....

    Lördagsmys/musch....

    Lillasyster försöker dra stelbenta storasyster upp på den gigantiska snöhögen...lyckas till slut....


Då vare sluut....


until next time....

Av Cathrine Berglund - 1 november 2010 20:11

Måndag...första dagen i veckan....

Första dagen på en ny månad....

Vintertid...fått tillbaka en timme...så ny/gammalt klockslag....

Känns högtidligt på nått sätt....

Önska bara jag hade nått att makera detta med....

Lova nått....fira nått....

Men jag nöjer mig med att det är 10 månader sen idag jag slutade röka...


until next time....

Presentation


Queen Cathrine ruler of the world...well atleast her home...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Omröstning

Hur ofta läser du Catti´s blogg?
 1 gång om dagen
 1 gång i veckan
 Flera gånger i veckan
 Varje gång jag ser dom där jä-la inläggen på facebook...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards