catti

Alla inlägg under januari 2011

Av Cathrine Berglund - 27 januari 2011 10:20

är inte vad jag känner mig just nu....

 

Sleten, skabbig & trött....

 

är vad jag känner mig....

 

MEN...

 

Mysig, mjuk & mumsig....

 

är nog närmare sanningen....  

 

until next time.....

Av Cathrine Berglund - 25 januari 2011 18:31

Inte förrän nu börjar mitt  2011....

Min läkare ringde mig för några timmar sen.... 15.52 för att vara exakt...

Resultatet?!?...

INGET att anmärka...!

Pust....!

Yay....!!!

Jag blev så trött efter det samtalet så jag somnade nästan på sekunden med Cayenne som sällskap i sängen.... 

Alla spänningar jag burit på...

Alla OM och KANSKEN....

BORTA...

Och när jag vaknade.... Var jag som NY!!


  




Av Cathrine Berglund - 16 januari 2011 22:08

And ya... by the way...

Jag är still rökfri...

I'm so cool....

Jag rökade en fantastiskt underbar VIDRIG cigg på nyår...för det hade jag lovat mig själv att jag skulle få göra när jag slutade men jag är fortfarande rökfri....


until next time....

Av Cathrine Berglund - 16 januari 2011 21:58

Välkommen 2011

Välkommen "mitt nya liv"...

Hej hälsosamkost...

Hej hej träning....

Väkommen tillbaka konditionen....

Kul att se dig igen midjan.....

Tack för denna tiden 2010....

Tack för allt frosseri...

Hej då snabbmat....

Ha det gött stillasittande liv...

Hoppas vi aldrig ses igen dubbelhakan...


until next time...



Av Cathrine Berglund - 13 januari 2011 13:57

Titta så fint smycke jag fick i julklapp av Baby!

  


Och titta så fint hänge jag fick av min syster igår efter jag kommit hem från sjukhuset!!

  


I'm so lucky I got my Famaily... Min man, min syster och mina katter...




Av Cathrine Berglund - 13 januari 2011 11:43

Men det kanske inte är så konstigt....efter operationen och allt igår...


I ett av mina sista inlägg skrev jag att jag varit hos tandläkarn och lagat hål och att i morgon skulle jag till gynekologen...hoppas han inte lagar hål :P Ironiskt nog...


Jag har varit frånvarande...jag vet... men jag har haft en del "on my mind"

Jag har inte kunnat ta mig för att skriva om det innan...

Men nu känns det som jag är redo...

Det är inte mycket som kan tysta ner mig men efter en lång period med besvär lyckades jag få en tid hos Farbror Doktorn...

Så Fredagen innan jul fick jag beskedet att jag hade onormal vävnadstillväxt också känt som polyper en slags (förhoppningsvis) godartad tumör i livmodern....

Jag hade ju dröjt 4 år med att undersökas så hur de hade trivts inne i Hotell Catti (frukost ingår)och göttat sig och växt kunde ingen svara på innan de togs ut och skickats på analys...

Note to myself inför framtiden...

Gynundersökning 1 gg PER ÅR punkt!

Operationstid bokades....12 januari blev det....prover togs och informationsbroshyrer & lappar togs imot... 

De skulle gå in och bränna bort dem med en"elektriskpenna" vilket kunde påverka min förmåga att behålla några ägg inför IVF:en och skaffa barn i framtiden beroende på hur mycket ärrvävnad som skulle uppstå...som att vi inte hade tillräckliga problem i de området redan... 

Saklig skakade jag hand med Doktorn och tacka för besöket...lovade att höra av mig om jag hade frågor...Sen mot jobbet...men först skulle jag ta mig igenom de extremt långa...korridoren som aldrig verkade ta slut... jag stegade och försökte att inte tänka...bara att jag var påväg mot jobbet....sen gick jag igenom sjukhusparken men när jag kom till kryddträdgården i stadsparken hann jag inte mer än stanna innan jag bröt ihop i tårar...

De som känner mig och har nån slags insikt i mitt liv vet att det inte är mycket som får mig att vackla... och att jag kan samla ihop mig och ta tag i saker efter de mest extrema händelser....så jag väntade på just det...stod och snyftade...andades...försökte ta mig samman nog att gå till jobbet....

FAAN Kom igen nu Catti samla ihop dig! Tusen tankar snurrade... bästa senario...de går in... hittar inget och livet går vidare...mellan senario...de går in tar ut det som inte ska vara där och ärrvävnaden gör livet surt för försöken att bli gravid... värsta senario...elakartade tumörer och cellgiftsbehandling... Att inte veta var det värsta... mitt val att inte vilja ha barn var som bortblåst...nu grät jag för att jag kanske aldrig ens får välja...

Folk började kolla konstigt på mig...gråta offentligt...pffft... ta sig samman...

Efter en kvart eller så utan att lyckas... bestämde jag mig för att ringa till jobbet och åtminstode säga till att jag blir sen...

Jag ringde och svarade gjorde inte bara min kollega utan också nära vän...

Som tur var tog hon beslutet åt mig efter jag hysteriskt snyftat fram vad jag precis varit med om...GÅ HEM!! Tänk inte på oss, ta hand om dig!!

När hon sa det kändes det så självklart att jag blev förvånad att det inte var min första tanke... så det gjorde jag men först ringde jag Baby... som var i skolan i Skövde...Han kom hem på stört... 

Jag blev ledig den helgen innan jul... Fredagen lät jag mig gråta och vara rädd...

Lördag tog jag mig samman och blev praktisk....Söndag satte jag på mig pansaruniformen och var redo att möta världen, pratade med och informerade mina nära och kära för att få stöd... Måndag var jag på jobbet igen...

Julveckan passerade med full av jobb, planering, handling,bakning, matlagning...

Och jag lyckades få ha den bästa julen på riktigt länge trots allt...

Julefriden sänkte sig i det Berglunda hemmet och jag fann ro första gången på länge...Juldagen firades traditionsenligt hos oss med rödvin, lips och götta... Nyårsveckan försvann som en matta dragen under mina fötter och jag tackar Gudinnorna att vi inte var ensamma som värdpar inför vår Nyårsfesten utan delade det ansvaret me fantastiska Batista och Citronen...

Nytt år kom och gick...

Också de 12 långa dagar tills det var dags för operationen....vilket var igår....

Så nu sitter jag här hemma laptopen i knät....i pyjamas.... mår under omstädligheterna mycket bra.... och väntar på provsvaren....


Bjuder på sexiga bilder in "scubs"...hahahaha...Wikipedia: Catti= kvinnan som aldrig missar ett tillfälle att posera ;P

        


Eftersom jag valde att missa tillfällena att säga...

GOD JUL & GOTT NYTT ÅR!!!

säger jag det nu....

OCH GOD FORTSÄTTING!!!

Ha ett fantastiskt 2011 för det tänker jag ha!!


until next time...



Av Cathrine Berglund - 11 januari 2011 10:32

Jag har en bra ursäkt...men jag vill inte tala om det än....


until next time....

Presentation


Queen Cathrine ruler of the world...well atleast her home...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Omröstning

Hur ofta läser du Catti´s blogg?
 1 gång om dagen
 1 gång i veckan
 Flera gånger i veckan
 Varje gång jag ser dom där jä-la inläggen på facebook...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards