catti

Alla inlägg under juli 2011

Av Cathrine Berglund - 27 juli 2011 12:48

Fan fan fan... Jag vaknade kl tio över åtta helt utvilad och redo för dagen...

Ville bara slappa en liten stund framför tv:n, kolla på nyheterna och dricka mitt glas juice där....Innan städning, tvättning och en förmiddag på altanen i solen....

Nu är klockan snart 13.00 och jag har fortfarande inte lämnat min plats i shächlongen...

Rumpan somnade för länge sen, jag har gula juicefläckar på mitt vita linne och runt omkring mig ligger godispapper och ett tomt juicepaket...

Håret sitter otvättat i en knut mitt på huvudet, bröna ligger vilandes bhlöst på magen och jag tittar ner på benen inser att jag borde ha rakat dom för flera veckor sen....

Förbannade "Little people in a Big world" "Jon and Kate plus eight" "Falcon Creast" "Våra bästa år""Vem tror du att du är" "The Talk"  "Top Model" "Prodject Runway" och alla andra kanaler och helt meningslösa program jag efterblivet kollat på hela förmiddagen....

Jag skäms...!

Jag har nu fått en "sneakpeak" på hur jag skulle varit om jag var hemmafru...

Låt mig aldrig förlora mitt jobb!!!

Motvilligt stänger jag av ljudet till tv:n... som en missbrukare klarar jag inte av av lägga av helt tvärt....föröker läsa texten till Oprah nu när ljudet är av, kisar och svär över att brillorna ligger i hallen...dit är det ju för långt att gå...ser ju knappt texten... fan... borde skaffat en större tv! Äh....

Skruvar på mig... tar ett djupt andetag och stänger av!

YEEEEEES!!!

I'm freeee....

Freeedom!!!!

Tvingar mig upp...nu börjar min dag...bättre sent än aldrig!!


until next time....




Av Cathrine Berglund - 26 juli 2011 21:19

"In life, when presented with any situation, breathe, take your time, focus and then decide what to do."

/ Rickson Gracie


Han må vara en av världens bästa fighters men det är hans livsfilosofi som imponerar mig mest... plus att han är en av få som faktiskt lever som han lär....

until next time....

Av Cathrine Berglund - 26 juli 2011 09:23

If you dont stand for something, you will fall anything....


until next time...

Av Cathrine Berglund - 26 juli 2011 09:00

....jag skulle gjort idag om jag inte va på smällen....


1.Jag skulle köpa de nya "low waist, slim fit" jeansen på H&M....de är grymt snygga...

2. Jag skulle köpa nya "HIGHheels" och trippa omkring i....

3. Jag skulle gå till retaurang "Bakgårn" me tjejerna äta tapas, dricka rödvin, snacka skit och röka vattenpipa...

4 . Jag skulle gå ut och ragga på "tjugosomething" killar...

5. Jag skulle gå hem till min man och ha sex i missionären...

6. Sen skulle ja ta mig fan bajsa!!!


until next time....

Av Cathrine Berglund - 25 juli 2011 21:42


För er som undrat över namnet vi valt åt vår dotter, när man ser detta släktträd är det inte så konstigt längre...

Jag kan helt ärligt inte alla men några generationer kan jag allt...


Min gammelmormor:  

Conseption Regonios


Min mormor:

Carmelita Dizon


Min Mamma:

Cynthia von Schultz


Jag:

Cathrine Berglund


Min Dotter:

 Callista Berglund


Jag har utlänskt påbrå och har släkt & familj utspritt över hela världen... Så ett internationellt namn var ett natuligt val....

Sen att den förstfödda på min mors sida varit av kvinnligt kön i flera generationer och alla dessa fått namn som börjat på C så var det inte så svårt att minimera alternativen...

Callista var ett namn min man valde...

Det är en variant av namnet Callisto som var en jägarinna och älskarinna till guden Zeus och betyder...

Most beautiful...

Det tyckte jag var en gullig detalj och föll för namnet nästan direkt... min mans måttstock i om han gillade namnet var att skrika:


-And Fighting in the red corner...from sweden...Caaalistaa Beeeerglund!!


Fann att det var till hans belåtelse och bestämde att hans dotter inte bara skulle heta just det utan också bli kvinnlig världsmästare i MMA och han skulle "guide:a" henne dit genom att skicka henne till de bästa fighters i världen och få träna för dom...


Vi får se hur det blir med det... jag antar att vi får fråga Callista vad hon har tillägga i detta spörsmål också.... men kanske inte i hennes faders närvaro   


until next time.....

Av Cathrine Berglund - 25 juli 2011 07:43

Att kvinnor blir kära i det de hör....och män blir kära i vad de ser...

Det är därför kvinnor sminkar sig.... och varför män ljuger...



until next time... 

Av Cathrine Berglund - 24 juli 2011 20:58

Många människor gillar att dela upp sin tid på jordelivet, definerar den med en händelse...


Det kan vara vid ens barns födsel, eller innan och efter man träffat sin partner, innan man blev sjuk efter man blivit sjuk eller innan och före flytten.... eller bland de mest kända är väl, före Kristifödelse eller efter kristifödelse....

Vi människor har behov av att dela upp vår tid i sektioner, sekunder, timmar, dagar, månader, år, århundranden...osv...

Hos oss i det röda radhuset på ljunghed kallar vi det B.C A.C och då inte den engelska likheten "Before Christ and After Christ"

 utan Before COD och After COD....


Som exempel finnar jag mig nuför tiden säga saker som:


-Efter att "vi" köpt COD går jag och lägger mig själv om kvällarna... 

-Innan COD kunde vi följa serier som gick på TV...

-Innan COD hade vi sex på söndagsmornarna...

-Efter COD har jag fått mer tid till att läsa....

-Innan COD åt vi måltider ihop...

-Innan COD kollade vi på 4-5 filmer i veckan tillsammans...

-Efter COD har gräsmattan sett sina bästa dagar...

-Innan COD tog vi långa duschar tillsammans...

-Innan COD promenerade vi med katterna om kvällarna...

-Innan COD frågade min man mig hur min dag varit när jag kom hem från jobbet...


Jag har också i samband med att detta spel gjort entre i vårt gemensamma liv fått lära mig nya uttryck... färgstarka uttryck...

Som "sugakukdålig" & "sikta som en fitthora" de hade jag faktiskt inte hört innan det måste jag erkänna...


Jag borde vara mer oroad över situationen...

MEN det är jag inte, jag låter honom hållas.... försöker ha överseende med det vulgär språkmissbruket och att mina prydnadskuddar och annat i närheten då och då får en flygtur genom rummet.... tålamod när min älskade make gång på gång kväll efter kväll väljer COD och killarna som sällskap framför mig... bäddar förstående ner honom en "aningen överförfriskad" efter en kväll med en eller flera "COD polare"

Jag unnar honom "en sista dans"

För det är just vad detta är... ett stort avslut innan vi definierar vår tid med...

"innan vi fick barn & efter vi fick barn"

Jag vet att när det väl gäller kommer han finnas där för mig...jag kommer inte ens att behöva be honom...

Och helt ärligt... hade jag fått... hade det varit tvärtom... hade jag betett mig lika oansvarigt och egoistiskt om inte värre... och han... han hade inte sagt ett enda ord...

Men jag är inte som honom... jag må låta honom få sin vilja igenom med det mesta...men jag...är allt annat än tyst!

Jag gnäller, tjatar, mutar och hotar...

Bara för att jag kan....

Jag är ju kvinna...

Inte minst en gravid kvinna... och det utnyttjar jag...

För jag är inte en lika bra människa som honom...

Men han älskar mig...

Och snart måste jag säga NEJ och då kommer han lyda...


until next time...


 * COD= Call of duty Black ops spel på xbox 360 som går att spela online tillsammans med andra dönickar 

  

Av Cathrine Berglund - 20 juli 2011 16:18

Individer som har väldigt höga tankar om sig själva eller väldigt låga tankar som sig själva har något gemensamt, de brukar vara väldigt ensam om just den åsikten...


until next time....

Presentation


Queen Cathrine ruler of the world...well atleast her home...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Omröstning

Hur ofta läser du Catti´s blogg?
 1 gång om dagen
 1 gång i veckan
 Flera gånger i veckan
 Varje gång jag ser dom där jä-la inläggen på facebook...

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards