catti

Alla inlägg under augusti 2011

Av Cathrine Berglund - 28 augusti 2011 15:19

...i datarummet blev klar i veckan och nu har vi ställt tillbaka skrivbord och datorer och allt annat jox...

Det blev så jädrans bra!!!

Vi är så sjukt nöjda med slutresultatet....

Så nu sitter vi här vid varsin dator...och bara myser...


Tänkte dela med mig hur det såg ut under tiden killarna jobbade med väggen och slutreultatet...


              


until next time...

Av Cathrine Berglund - 9 augusti 2011 21:29

Herr och Fru Berglund har ätit kvällsmat och plockar undan disken när Fru Berglund hittar måttbandet och inser att det nu var ett tag sen hon mätte magen, så hon sätter måttbandet runt midjan och mäter noga rätt över naveln...

-Wow plus 4 centimeter sen sist, säger hon högt...

-Bra det! svarar herr Berglund, Jag vill att det kommer ut en stor bebis...

-Vad menar du? En normalstor på ca: 3 kilo då hoppas jag svarar Fru Berglund med ett förbryllat  höjt ögonbryn....Herr Berglund kan inte ha sett det och fortsätter

-Ja en 5-6 kilos bebis längtar jag efter...

-Pfft...Jasså vem ska föda den bebisen hade du tänkt dig? Huh...?! För jag vägrar då föda ut nån naturligväg större än 3 kg 3,5 kg MAX....

-När Kerelin föddes vägde han 8 kilo och han blev mångfaldig världsmästare... fortsätter Herr Berglund

-URSÄKTA?!?  Vem? Fru Berglunds röst höjs en oktav och rysningar går igenom ryggraden... bara tanken på en 8 kilo bebis pressas ur hennes kropp så svartnas det framför ögonen... 

-Alexandr Karelin, en rysk brottare... svarar Herr Berglund långsamt som om Fru Berglund inte riktigt var som alla andra barn i sandlådan...

Fru Berglund tar ett djupt andetag och svarar bestämt....

-Jag tänker inte under några som helst några omständigheter att föda dig en 8 kilos unge, brottare eller ej!!! Nånsin....aldrig....! Kommer inte på fråga!!!

-Det ä la som att skita ut en stor baj...de ä la inte så farligt.... säger Herr Berglund lugnt...

Fru Berglund ger honom en iskall varnade blick vilket betyder att denna fåniga konversation nu är över medans hon ilsket torkar av diskbänken och försöker få tillbaka känseln i underlivet.... Herr Berglund tystnar han är inte dum nog att gå en match mot sin fru, världsmästare eller inte... men en tanke är kvar, som bara måste ut och i nästa utandning hör Fru Berglund sin make tyst säga:

-Ja ja om du inte vill ha en världsmästare så...

Hon stannar upp,andas, kisar, siktar, kastar och träffar sin man i bakhuvudet med disktrasan innan hon lämnar rummet....


until next time....

Av Cathrine Berglund - 7 augusti 2011 20:36

Tänk att varje gång kameran kommer fram...fjantar jag...

Tänkte uppdatera med lite "magenbilder"...


v.19


     


Skönt att veta att man inte är ensam aom att fjanta sig när kameran tittar fram... är i gott sällskap av Baby och Martini...


v.21

     

     

     


Mer kärlek åt folket...!!!

  

until next time.... 



   



Av Cathrine Berglund - 7 augusti 2011 18:05

Kollar jag på Dirty Danceing me Martina, målar naglarna, plattar håret, äter vårrullar och gör andra tjejiga saker ihop...

Springer omkring i bara jeans och bh i den tryckande värmen pratar strunt och göttar oss när jag ställer mig brevid henne framför spegeln och inser att jag är tre gånger så stor som hon... om det ens räcker...

Det tyckte jag såg sååååå roligt ut!!!!

Så jag släpa med mig henne ner i källaren där Peter sitter och spelar "bfme" och ber honom kolla på oss när vi står bredvid varandra....

-Det ser ut som du svalt en extra person, blir hans spontana kommentar...

Och på ett sätt har han ju rätt...EN extra person går jag och bär på...

Hahahaha

Fick min lilla Martini att gå med på att posera för kameran...

Så här snygga är vi...

Helan och halvan kallar vi oss...

  

  until next time....

Av Cathrine Berglund - 7 augusti 2011 11:41

 


until next time....

Av Cathrine Berglund - 4 augusti 2011 08:21

...went to the market...this little piggy stayed home...för hon var för svullen för att röra sig...antagligen...

Jag älskar att vara gravid, känna min dotter vakna och röra sig i magen....

Veta att jag huserar min största kärlek inom mig...mitt största äventyr...

MEN....Oh My God min fötter!!!!!!!!!!!!

De ser ut som korvar!!!!

Och ont gör dom!!

Sticker och pirrar...

Värker och molar....

Jag är rädd att huden ska spricka....längst ut på tårna gör det SKIT ont...

Tar jag på mig skor eller stöter imot något där...vill jag till slut bara gråta...

Och mina anklar...syns inte längre!!!

Upp mot vaden....!!

Aaaaaaaj.....!

Ödem kallas det visst... Google is da shit!

Väntar på att apoteket ska öppna så jag kan få på mig ett par stödstrumpor....

De ska hjälpa har jag hört och läst...

Stackars grisfötter....

Har precis avslutat ett samtal till Peter där jag bad honom åka till apoteket åt mig och köpa dessa stödstrumpor...

-Självklart svarar han men när han ställer nästa helt naturliga fråga

 -Vilken storlek ska jag köpa? bryter jag ihop.... gråter högljutt och känner mig påhoppad...

-Vet väl inte jag!! Elefantstorlek antar jag!!!! snyft snyft...


Hej å hå då va hormonerna vakna också...guuuuu så bra!

Så här ligger jag med mina elefantfötter i högläge och väntar på apotekets sexiga stödstrumpor...

Och hör och häpna ett annat råd mot svullna fötter är att dricka mycket vatten...  

Verkar som att alla gravidsymtom botas med vatten!!!

Dont get me started på detta ämne då slutar jag aldrig!!

Vill bara säga avslutande till det....

Piss off!!


Grisfötterna (tårna brukar vara lika breda som tånaglarna)

  Until next time....

Presentation


Queen Cathrine ruler of the world...well atleast her home...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Omröstning

Hur ofta läser du Catti´s blogg?
 1 gång om dagen
 1 gång i veckan
 Flera gånger i veckan
 Varje gång jag ser dom där jä-la inläggen på facebook...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards