catti

Alla inlägg under februari 2012

Av Cathrine Berglund - 25 februari 2012 23:59

Ok...nu är det allvar...INGET mer godis och onyttigheter...hör du det karraktären?!?...

Från och med måndag, bara nyttig mat, massor av nyttig mat (jag ammar ju då är det inte genomtänkt att "banta")

men nu får det vara slut på coca cola, glass och godis som basföda...jag tänker inte tokträna men barnvagnspromenader ska jag fan försöka få in varje dag...som sagt från och med måndag...då är det lika bra att jag går ner och hämtar den där påsen grillchips och gör slut på lidandet direkt...för det är ju inte måndag...än...

Japp så får det bli...!


until next time....

Av Cathrine Berglund - 24 februari 2012 22:55

För en sekund sen var allt bra, då var leksakerna i babygymmet jätte roliga men nu känner sig bebisen lite ensam, kall om händerna efter allt viftande och hon har glömt vad som var så himla roligt.

Hon är trött och känner plötsligt behovet av att bli omhållen, världen är ju så stor, hon är så liten och

allt flyter likom ut på nått läskigt sätt.

-Gwaaaaa waaa... Bebisen gråter, viftar med armar och ben denna gången inte av glädje utan utav missnöje.

Var är min människa? personen som kallas mamma, hon som gör allt bra.

Vart är hon? Bebisen behöver henne.

Då hör hon det, det välbekanta rösten som upprepar om och om igen,

-Mamma hör dig, mamma ser dig & mamma lyssnar...

 och tillhörande dessa ord följer två händer som lyfter upp bebisen och sedan den varma trygga famn bebisen hamnar i.

Gråten förändras, den är inte lika högljudd men hög nog att visa sitt missnöje.

Mammans kind mot bebisens, starka armar om den lilla kroppen,tröstande ord och vyssande

och gråten ändrar karraktär ännu en gång.

Nu mer som en klagan, släpp mig inte, jag vill gömma mig här i din trygga famn, världen känns för stor och jag är trött.

Bebisen får sin napp och vänder huvudet in mot sin mors kropp, trycker in sin lilla näsa tills det tar stopp.

Hon känner den söta lukten av bröstmjölk, en svag doft av sin far men mest av allt doften av sin människa,

hon som gör så allt blir bra igen, sin mamma och samtidigt som bebisen slappnar av och låter sömnen ta över känner hon värmen av en filt som sveps runt henne och hör hennes mamma nynna på en vaggvisa.

Vibrationerna från hennes mors bröstkorg blandat med mammas mjuka röst och hennes hjärtslag är nog för att bebisen gnyendes förnöjsamt och gnuggandes trött mot sin mors arm ska slappna av och ge efter för sömnen.


-Sov du mitt älskade barn, viskar mamman, sov du min skatt jag finns här när du vaknar!

     

until next time...


Av Cathrine Berglund - 16 februari 2012 15:46

-Crips crisp...ta i nu...smack smack...Bra jobbat...crisp crisp....bra älskling...

Jag krystar för glatta livet och det är "Pappa Baloo jag ska lära henne allt jag kan" som hejjar på

ifrån sidolinjen med munnen full av Pringels sourcream & onionchips...

Han kom lämpligt på medans jag krystar ut vår dotter att han nog allt var lite hungrig och

där står han nu och gräver efter fler chips i burken och medans barnmorskan ber mig ta i ännu hårdare

hör jag honom trycka in ännu ett gäng chips i munnen och säga...

-Crisp crisp...ta i nu baby...crisp crisp...bra jobbat..!

Jag tittar inte åt hans håll men i min fantasi står han framför tv:n och hejjar fram sverige

i någon landskamp och äter chips...för det känns mer lämpligt...

Så tittade hon ut, vår trollunge och lades på mitt bröst och pappa Baloo böjer sig ner över oss...

Och jag hinner tänka stackars barn som får möta omvärldens nya intryck och det första hon får

lukta på är hennes fars "chipsandedräkt" innan han säger de där ödesdigra orden...

Orden som nu förtiden och för alltid förresten gör honom till "my bitch"


-Hallo lilla vän...mä hon är ju inte lik mig...är hon verkligen min...


Nu får han äta upp de orden, varje gång han ser på henne för hon är en kopia av honom...


     


until next time...

Av Cathrine Berglund - 16 februari 2012 14:06

...håller de varandras händer...Mor och dotter...

Inte för att trösta eller lugna dottern...dotterns sover tryggt i sitt hörn av sängen...

Utan för att lugna mamman...annars kan hon inte sova...

Mamman är rädd...! Rädd för rövare, spädbarnsdöd, rånade,kidnappare, inbrotttjuvar & monster under sängen...

För första gången har hon nått att förlora...nått hon inte vill leva utan...

Och då hjälper det att dottern håller sin mors hand....

Tröstar henne, försäkrar henne med sina lugna andetag och söta snarkningar att allt är väl...

Jag är här...jag finns kvar...ingen har skiljt oss åt...

Sov du vidare morsan...för i morgon ska du ta hand om mig...men i natt tar jag hand om dig...!


until next time....

Av Cathrine Berglund - 2 februari 2012 09:38

Far & Dotter


"Två stora blåbär mot mig ser,
en smultronmun som bara ler.

Inte konstigt att man är kär,
kärlekens frukt är söt som ett bär!"



Kärleksagan bara fortsätter....

until next time...

Presentation


Queen Cathrine ruler of the world...well atleast her home...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Omröstning

Hur ofta läser du Catti´s blogg?
 1 gång om dagen
 1 gång i veckan
 Flera gånger i veckan
 Varje gång jag ser dom där jä-la inläggen på facebook...

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards