catti

Alla inlägg under april 2012

Av Cathrine Berglund - 18 april 2012 10:54

...jag upptäckte under mitt första träningspass...

1. Att jag glömt raka underarmarna....

(piiinsaaamt)

2. Att jag gärna ligger med instruktören Eric!

(men först ska jag raka mig b.l.a under armarna)

3. Att jag har bebispy i håret...

(det lär inte va bra för oddsen att få ligga)

4. Att stretching inte är för mesar!!!!

(HELL no)

5. Att det definitivt inte blir nån "beach 2012" för mig...

(jag har inte en chans)


until next time....

Av Cathrine Berglund - 12 april 2012 11:14

Herr och Fru Berglund är på promenad hemåt med härliga vänner....männen skjuter barnvagnarna framför sig och talar lågmält sinsimellan och de två kvinnorna går sida vid sida och pratar och skrattar högt...

De har precis lämnat två andra par med barn efter en super trevlig våffelfika och stämmningen är hög....

Fru Berglund är i sitt esse och levererar dåliga skämt ett efter ett och skrattar ofint och osvenskt

högt och länge åt sig själv...

Plötsligt vänder Herr Berglund sig till sin Fru och frågar:

-Hör du fåglarna kvittra?

Fru Berglund tystnar och svarar förvånat:

-Nääää....

Herr Berglund nickar då under tystnad och säger sen:

-Nä dom hör man bara om det är TYST!


Hahahahahahahahahaha


until next time....


Av Cathrine Berglund - 12 april 2012 10:14

.....ska komma ikapp mina vuxna vänner...

De som har koll på räntan till huslånet...

De som torkar upp sylten man spillde i kylskåpet på direkten och inte 4 dagar senare när den torkat in och man måste sanitera hela kylen...

De som sopsorterar...

Se som är påklädda och klara innan klockan tio på förmiddagen och INTE fortfarande hasar omkring i morgonrocken  klockan tre på eftermiddagen...

De som haf fadderbarn i Bolivia....

De som inte gömmer pantflaskor i alla skåp man kommer över utan pantar regelbundet...

De som pensionsparar....

De som bäddar sängen varje morgon...

De som använder ordet läsk och dricker vatten till maten....

De som har en kompost...

De som städar istället för att facebooka...

De som äger regnkläder...

De som tvättar istället för att facebooka...

Eller ja när jag tänker efter...är de kanske inte så vuxna som de är ansvarsfulla...

Jag formulerar om frågan....

När ska jag bli en ansvarsfull vuxen människa?

Suck...inte idag iallafall...verkar vara mycket jobb..

Så ja tar la en titt på fejjan igen innan jag lägger mig framför tv:n igen...


until next time...

Av Cathrine Berglund - 3 april 2012 13:05

...får man bara välja...städat hem eller påkädd piffad mamma...andra dagar varken eller...så kan det vara när man är småbarnförälder...dom som säger...sov när bebisen sover...undrar när dom tänk att man ska äta, bajsa och duscha...?

Man kan lugnt säga att jag inte hittat mina vardagsrutiner...vi flyter bara på...vårt hem i radhuslängan styr inte längre av den ödmjuka allsmäktiga QueenCathrine utan av den envisa dramadrottningen QueenCallista...

Hon kanske har sin fars änglautseende men hon svingar sin mors temprament med stolthet...

until next time...


Av Cathrine Berglund - 1 april 2012 13:24

Bebisens farmor står lutad och talar sött med bebisen och mamman tar fram ytterkläder som passar vädret, en gång i veckan går famor och bebis ut på en mysig barnvagnspromenad...och en gång i veckan diskuteras det hur mycket eller hur lite kläder bebisen bör ha på sig under dessa promenader ner bäddad i vagnen...


-Jag har köpt en sån däringa "vaheterdetnuigen"...sån där jävla temp...tempra...faaan då.. börjar mamman förklara medans hon viker in viftande små armar och ben in i overollen

-En vad? vad menar du? undrar farmodern medans hon försiktigt försöker hjälpa till genom att få bebisens uppmärksamhet med lite joller och skratt...

Mamman fortsätter att få på barnet ytterkläderna inte helt utan protester så nu går tankeverksamheten långsamt...

-Määä en sån där jävla skit...aaa du vet...meen helvete...va heter det....aaa men du vet...till vagnen...temprameter?!? PISS också...!

-Temprameter? Vad är det? Farmodern ser förbryllad ut...

-Men helvete då..hur kan ja tappa det ordet igen?!?...en sån som tar temp...nä som kollar hur varmt det är i vagnen ...faaan...jag glömde vad det heter sist jag prata om den med mina vänner också...ähh jäääävla skit..."vaheterdetnuigen"....jag tappar ord jämt...jävla invandrare jag är...

De packar i bebisen i vagnen när mamman utbrister:

-Termometer!!!! Termometer heter det!! där kan du kolla tempraturen medans du är ute och går ifall du känner dig osäker hur varm det är i vagnen.....FITTA...hur kunde ja glömma det ordet...man kan tro att jag är nyinflyttad!

-Jaha...var det det du menade...hrmm...men du Catti...du får nog göra nått åt språket innan Callista börjar prata...

-Jaaaa jag vet...tur att det finns fler som lär henne prat mer än bara jag...jag är verkligen kass på svenska...

-Nu menar jag inte din svenska utan jag menar mer...svordomarna...dom bör du sluta me....

-Aha...oh shit...

-Dom på engelska också...


Hahahahaha


until next time....

Presentation


Queen Cathrine ruler of the world...well atleast her home...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Omröstning

Hur ofta läser du Catti´s blogg?
 1 gång om dagen
 1 gång i veckan
 Flera gånger i veckan
 Varje gång jag ser dom där jä-la inläggen på facebook...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards