catti

Alla inlägg under juli 2012

Av Cathrine Berglund - 21 juli 2012 15:50

...inne på sista refrängen då...på måndag återgår allt till det normala och tur är nog det...mitt tålamod har nog aldrig prövats så mycket som denna perioden...jag har väldigt lite tålamod över för dumheter och min högst älskade man har väldigt mycket dumheter för sig...det finns nog ingen som kan göra så lite och få det att verka som att det var otroligt mycket som han kan...och när han försökte få igenom lagar att om man bytt en bajsblöja innebar det att man få vila i soffan en timme eller att träning också var hushållsarbete och att han gärna tog den smällen så jag slapp och då kunde koncentrera mig på disken mycket bättre...var det nära att jag lämnade in skilsmässohandlingarna, packade hans xbox & kalsonger och kasta ut honom naken...så Herr Berglund tassar just nu på tånaglarna omkring mig för att som han viskar till bebisen...
-Överleva tills på måndag...!
Som sagt...tur att semestern är över för vår del...

Until next time...

Bilderna är från vår tid på västkusten...

Av Cathrine Berglund - 21 juli 2012 10:37

Det är vår gemensamma nämnare jag och min dotter...pappan får vara med på ett hörn med svarta converse och varma mackor med smält ost...det är ju ändå han som betalar...;P

Until next time...

Av Cathrine Berglund - 18 juli 2012 21:52

...har något att skriva om är att för att fru Berglund är så otroligt lycklig med tillvaron...

Det är svårt att se humorn i att vara lycklig liksom...
Hon har inga roliga eller ironiska berättelser om herr & fru Berglund längre...lyckliga har de helt tappat underhållningsvärdet...
De bråkar inte längre...de "diskuterar"...
De samarbetar, kompromissar & "dealar"...om tid, pengar & fostran
Inget är längre viktigare än deras lilla familj...ingen är så viktig som deras dotter...tjuven som stulit deras hjärta...
Flickan med smilgroparna som lindat Herr Berglund kring lillfingret och styr Fru Berglund med järnvilja...hon som skrattar så hon kiknar när mamma pruttar eller när pappa sjunger...
De visste inte att nått saknades i deras liv...de visste inte att det var hon som saknades för att det skulle kännas "rätt" förrän hon dök upp och allt föll på plats...kärlek & förståelse med en gnutta snuskig humor genomsyrar hemmets lugna vrå...
Fru Berglund förlåter Herr Berglund nuförtiden för nästan alla hans tillkommakortanden...nästan alla...
Och det är ju tur för annars hade hon ju inte haft nått mer att skriva om...
Så igentligen alla bloggläsare väntar vi bara på att han ska klanta till det för sig igen...så vi gemensamt kan skratta med/åt honom...stackare...men det dröjer nog inte så lång tid tills det händer...:P

Until next time...

Av Cathrine Berglund - 18 juli 2012 09:29

...så är "appen" här som jag väntat...!
Men nu tror jag allt jag ska försöka skaka liv i bloggen...
Veckan som gått har spenderats i stugan på västkusten så idag börjar jag med att bjuda på en bild på mig därifrån med tillhörande text....

"mysbelysning" är sooo 2008 i Gula Stugan i Strömstad kör vi "MUSbelysning"!!!

Presentation


Queen Cathrine ruler of the world...well atleast her home...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Omröstning

Hur ofta läser du Catti´s blogg?
 1 gång om dagen
 1 gång i veckan
 Flera gånger i veckan
 Varje gång jag ser dom där jä-la inläggen på facebook...

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards