catti

Direktlänk till inlägg 4 september 2012

Vardagsliv...

Av Cathrine Berglund - 4 september 2012 09:40

Fru Berglund står på altanen och plockar smultron när hon upptäcker att hennes ena stövel ligger längst ut på gräsmattan och går in och frågar sin man:
- Määä varför ligger min stövel ute på gräsmattan?
Herr Berglund tittar upp från barngrinds skruvandet och svarar sakligt och lugnt...
- För den va närmast...
- Närmast..?!?
- Ok inte närmast men om jag kastar den elektriska häcksaxen går den sönder fattar du la...?
Fru Berglund himlar med ögonen men nöjer sig med svaret hon förstår precis...
Herr Berglunds brist på tålamod och hetsiga temperament är vida känt speciellt när han "hemmasnickrar" och hon kan relatera.
Ibland måste man få avreagera sig när saker inte går som man tänkt sig...
Hon skakar på huvudet, skrockar lite och mumlar:- Karlar!!
Men inom sig bär hon på en liten hemlighet som hon inte tänker berätta...hur det kommer sig att de längre inte har nån sopborste till altanen, att den nu ligger i tre delar ute i sopsäcken eftersom den vägrade lyda order härom dagen...för Fru Berglund är ju lugnet själv...en ängels tålamod brukar hennes man säga att hon har...nästan jämt...förutom under PMS...det var ju bara ren otur att hon skulle ut och städa just då...och inget vi behöver nämna nu...eller någonsin förresten...

Until next time...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cathrine Berglund - 7 januari 2015 22:54

Mitt nyårslöfte att börja blogga igen var ju inte helt välgenomtänkt... Va fan ska jag skriva om? Finns liksom inte mycket underhållande material att jobba med i mitt liv just nu... Föräldrarna är trötta lyckliga skal av våra forna jag... Barnen ...

Av Cathrine Berglund - 1 januari 2015 02:45

Problemet med mig är att jag har tusen tankar som rusar runt i huvudet på mig och varje fjärde minut så byts dom ut till tusen nya tankar... Jag behöver lugn & ro för att fånga en och kunna utveckla den såpass att jag skulle kunna få ner den i skrif...

Av Cathrine Berglund - 23 november 2014 06:31


...flera gånger fått höra att jag är så driven, intelligent, lätt anpasslig och skulle kunna gå hur långt som helst i vilket område som helst om jag ger mig fan på det... Förslagen om vad jag borde göra med mitt liv nu när min yngsta ändå fyllt hela...

Av Cathrine Berglund - 19 november 2014 00:36

Jeeez vad jag får bryt på dessa nappar!!! De har ju bara två lägen... Antingen är de borta!! Puts väck! Går icke att finna...inte en enda en i nödens stund... ELLER... Så ligger alla 30 stycken jag bara några timmar tidigare letade efter inkilad...

Av Cathrine Berglund - 2 april 2014 00:15


Om det är ETT råd jag önskar att ni tar till er av alla jag kommer ösa över er de kommande åren är det följande: Fyll era liv med sånt som inte går att köpa för pengar! Det är det som i slutändan är värt mest..! Älskar er mer än vad ni någonsi...

Presentation


Queen Cathrine ruler of the world...well atleast her home...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Omröstning

Hur ofta läser du Catti´s blogg?
 1 gång om dagen
 1 gång i veckan
 Flera gånger i veckan
 Varje gång jag ser dom där jä-la inläggen på facebook...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards