catti

Alla inlägg under november 2014

Av Cathrine Berglund - 23 november 2014 06:31

...flera gånger fått höra att jag är så driven, intelligent, lätt anpasslig och skulle kunna gå hur långt som helst i vilket område som helst om jag ger mig fan på det...
Förslagen om vad jag borde göra med mitt liv nu när min yngsta ändå fyllt hela ett år är många och vitt spridda... Läsa vidare, starta eget & skola om mig är några förslag...
Jag säger inte emot... jag tycker de beskriver mig väldigt bra...
De glömde snygg & rolig!?
Men jag är ju sjukt förlåtande så det är ok..!
Men det jag förundras mest över med dessa påståenden är att om jag nu är så driven & intelligent varför tror då människor omkring mig att jag inte gör det jag vill göra?
De som känner mig vet att jag alltid gått min egna väg, tar beräknade risker & gärna chansar för att få göra det mitt stora hjärta önskar...
Jag förundras över det...
Jag lever ju mitt drömliv!
Jag har aldrig varit lyckligare, tryggare eller mer till freds i hela mitt liv!
Men mitt drömliv passar inte in i andras vision för hur livet borde se ut...
Man borde jaga framgång, högre ekomnomisk trygghet & prestera...
Jag vill vara mamma!
Jag vill vara den bästa partnern till min man som jag kan vara!
Stötta honom i vårt största äventyr som vi kallar föräldraskap!
Det är här jag är i mitt liv just nu och här jag vill vara...
Jag vill vara med om varje upptäckt mina barn gör, varje andetag & varje blinkning!
Vara tillgänglig, närvarande & framför allt på plats...
Det är som att man inte borde prioritera familj utan det är något man har vid sidan om livet...
Något man måste pussla in så det passar arbetslivet, fritidssysselsättning & samhällets förväntningar på individen...
Och inte tvärtom!
Jag...som vanligt... passar inte in i den mallen...
Och eftersom jag är intelligent & driven kan jag aktivt ta beslutet att göra mitt allra yttersta och försaka det andra anser sig vara viktigt för att kunna spendera tiden jag har till mitt förfogande med min familj!
Det är inte lätt...
Samhällsstrukturen är inte anpassat efter mina önskningar, ekonomin är en ständig "partypooper" & jag får slåss mot feminismens normer för vad en modern kvinna bör göra... Och hur ett jämställt par bör leva... Pfft jämställt par?! Här styrs denna familj med järnhand av en matriark precis som elefanterna och likheterna slutar inte där, jag har ett låååångt minne, högljuddheten och bakdelen gemensamt med elefanterna allt enligt min man!

Mitt jobb är till stor hjälp när det kommer till vad jag önskar utav livet, jag jobbar tex inte full tid...finns inte ens chans att få det... Och just nu är jag mer än nöjd med det!
Jag stormtrivs på mitt jobb!
Det är så för lagom hektiskt, roligt & innehållsrikt så arbetsdagen går fort nog att man aldrig får tråkigt!
Just nu är jag ju fortfarande mammaledig och även om jag önskar att jag kunde vara hemma tills ungarna flyttar hemifrån så måste jag såsmåningom börja jobba och då ser jag framemot att gå tillbaka till vår lilla butik!
Jag förutsätter att alla normala människor tar beslut efter deras bästa förmåga och resurser för deras liv och jag dömmer aldrig någon för att de inte tycker, tänker eller gör som jag!
Jag är inte dum nog att kasta sten i glashus! My mama did not raise no fool..!
Men om jag nu är så intelligent & driven... Hur kommer det då sig att man antar att jag INTE gör det jag vill göra utan att jag ofrivilligt hamnat i någon slags "kvinnofälla" och behövs räddas ur den?
Påståenden som att 'barnen kommer inte behöva dig för alltid' anser jag ifrågasätta min intelligens...
Som om detta var nyheter för mig... Whoooaaat växer de upp??
Ja det är sant!
Mina barn kommer inte behöva mig på detta sätt för alltid!
Faktum är att jag räknar stenhårt med att de blir självständiga, starka, ödmjuka & driftiga individer med tiden!
Men jag anser att för att de ska nå dit en dag behöver de mig och deras pappa NU...
Så jag slåss mot stereotypen, klyschor, ekonomi & samhällets stadgar för att få vår tillvaro som jag vill ha det! Som jag anser vara den bästa lösningen för vår familj!
De har rätt... jag är intelligent & driven och jag kan nå hur långt som helst när jag ger mig fan på det! Och just nu ger jag mig fan på att få det gå runt på mycket lite så länge som möjligt...
Så vi får spendera så mycket tid med varandra som möjligt!
För det är vad vi vill göra och framför allt är det vad jag VILL göra!

Mamma for life! Gangsta' !!??


Av Cathrine Berglund - 19 november 2014 00:36

Jeeez vad jag får bryt på dessa nappar!!! De har ju bara två lägen...
Antingen är de borta!! Puts väck!
Går icke att finna...inte en enda en i nödens stund...
ELLER...
Så ligger alla 30 stycken jag bara några timmar tidigare letade efter inkilade i alla valkar, väck och hål på min trötta & sömnberövade mammakropp när jag försöker sova... Why?!?
Whyy liksom....?!?
Gps på nappar?!
Om det fanns eller nått annat magiskt som får nappar att uppenbara sig vid behov hade jag lätt köpt det...!
Eller ja mena... Tvingat min man att köpa det! ??

Until next time...

Presentation


Queen Cathrine ruler of the world...well atleast her home...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Omröstning

Hur ofta läser du Catti´s blogg?
 1 gång om dagen
 1 gång i veckan
 Flera gånger i veckan
 Varje gång jag ser dom där jä-la inläggen på facebook...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards