catti

Alla inlägg under januari 2015

Av Cathrine Berglund - 7 januari 2015 22:54

Mitt nyårslöfte att börja blogga igen var ju inte helt välgenomtänkt...
Va fan ska jag skriva om?
Finns liksom inte mycket underhållande material att jobba med i mitt liv just nu...
Föräldrarna är trötta lyckliga skal av våra forna jag...
Barnen är fantastiska...
Fantastiskt enerverande...
Callista är TRE... Alla som har haft med en treåring att göra vet vad det betyder...
Ni andra...braise your self!?
Men hon sover ju åtminstone hela nätter!
Milliecent har nu blivit 1år och är rent solsken under dagarna och en vandrande väckarklocka om natten...
Därav de trötta föräldrarna...
Dagarna bara flyter på...
Jag har tappat suget i mitt barnvagns intresse sen jag köpte ergonomiska selar kombinerat med vårt bugaboo bee plus så jag vet liksom inte vad jag ska ta mig till...
Vilket leder till tusen påbörjade projekt som står överallt och väntar på att avslutas...?
Måla tavlor till barnen...
Måla en mätsticka till barnen...
Sy sängkläder...
Sy kuddfodral...
Fotoböcker...
"Make a Willie" i choklad...

Är bara ett axplock av vad jag lagt på hyllan de senaste veckorna med all intention att återkomma till det men påbörjat annat istället???

Borde ha lovat att avsluta det jag påbörjat istället för att börja med ännu en grej... Blogga... Shit... Nyårslöfte!?!

Well well...

Intill next time...


Av Cathrine Berglund - 1 januari 2015 02:45

Problemet med mig är att jag har tusen tankar som rusar runt i huvudet på mig och varje fjärde minut så byts dom ut till tusen nya tankar...
Jag behöver lugn & ro för att fånga en och kunna utveckla den såpass att jag skulle kunna få ner den i skrift...
Lite som en fiskare... Behöver jag agna mitt spö släppa ner det i pölen jag kallar hjärna och vänta på att det nappar...
Lugn & ro...
Och tid...
Tre saker jag inte har längre...
Tack vare två brudar med blå ögon och rött hår med mitt blod flytandes i deras ådror...
Två brudar jag gladeligen offrar allt jag har att erbjuda för!
Men de är allt annat är lugnt & rofyllt så fort de öppnar sina små ögon på morgonen!
De är sådana tjejer att när de sätter ner fötterna på golvet på morgonen, skälver det i "Djävulen" och precis som det står i så många inlägg på instagram säger han..
-Oh crap there up!!?

Det gör mig så stolt...
De är min framtid, er framtid & vår framtid...

Det är nytt år, vi scrollar igenom Facebook min man & jag när vi hittar ett videoklipp som tar upp disskutionen om homosexuellitet är ett val...
Så mycket åsikter...
Så mycket hat!!
Så mycket idioti!!!!

Året är nu 2015...
Och jag förvånas inte av människors okunskap & dumhet men jag slås av en sådan hopplöshets känsla...
Jag blir så arg!!!
Jag blir så ledsen!!!

Jag känner att jag vill göra något!
Säga något!! Försvara kärleken i all form!!
Det jag avskyr mest i världen är dumhet...
Det går inte diskutera med dumhet... Inte informera... Eller vädja till reson...
Dumhet är vår ras undergång...
Den vägrar att växa och utvecklas, den griper efter halmstrå i religösa skrifter eller i argument daterade före dinosaurierna...
Jag är inte troende, inte heller anklagar jag religion att vara som nån slags samlingsplats för dumhet...
Absolut inte... men det kan inte blundas för att människor, troende eller inte tar till tex Bibeln som stödargument MOT homosexualitet...
Och just i den video vi såg var det absolut fallet...
Jag har läst en del heliga skrifter och det generella budskapet JAG tolkat från det... Är kärlek... Och det tror jag faktiskt att de flesta troende håller med om! Jag önskar att de troende tog tillbaka sin religion, står upp för sin tro och ba säger
-Hold it..! Använd inte Bibeln för att skicka ut ditt barn på gatan för att denne kommit ut som homosexuell! Dra inte in Gud i denna fråga...Han älskar alla!

Jag är så upprörd!! Så ledsen...
Känner mig hjälplös och så går jag in till mina döttrar, ser dem sova tätt intill varandra...
Och så förstår jag...
Vad JAG faktiskt kan göra...
Att fostra mina barn så de vet att alla är lika mycket värda är en självklarhet i mina ögon..! Men nu känner jag ett kall i denna "enkla" uppgift...
Lära ut förståelse & empati!
Lära dom att stå upp för vad de tror på & för dom som behöver stöttning!
Kittla deras törst för kunskap!
Bana väg för deras lust för äventyr!
Öppna upp världen med allt som tillhör för dom...
Så går de själva välja vilken väg de vill vandra...??

Respekt, lika värde & kärlek ska för alltid genomsyra mina led av generationer efter mig...
DE är mitt bidrag... DE är vår framtid!

Det känns lite bättre nu när jag lägger mig i sängen för att sova...
Lite bättre...
Det slår mig att jag hoppas nån av mina barn är gay!

Jag bryr mig verkligen inte vem de älskar sålänge de älskar varandra men jag skulle vilja gå på Stockholmsgator under pridefestivalen med en t-shirt!

"Stolt mamma" ska det stå!
Urringad ska den vara...
Det skadar inte att få några uppskattande blickar trots att man är gammal & gift??

Until next time... Gött nytt år!??



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Queen Cathrine ruler of the world...well atleast her home...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Omröstning

Hur ofta läser du Catti´s blogg?
 1 gång om dagen
 1 gång i veckan
 Flera gånger i veckan
 Varje gång jag ser dom där jä-la inläggen på facebook...

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015
>>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards