catti

Alla inlägg den 7 juli 2010

Av Cathrine Berglund - 7 juli 2010 22:46

Att ha en bra relation, vilken relation som helst vänskap, partnerskap, arbetskollegor,kärleksrelation föräldrarskap eller äktenskap har ingenting med tur att göra....ingenting någonstans....

Jag har inte tur med mina relationer...jag jobbar hårt och långsiktigt på att ha fina relationer omkring mig både privata och arbetsrelaterade!


Vi har haft allt annat än tur i mitt äktenskap....krafter som jag inte kan kontrollera har gång på gång satt vår relation till test...människor, händelser och situationer har uppstått där vi verkligen fått visa vad vi går för....

Vi har jobbat hårt båda två lika mycket för att vi ska ha den fantastiska vänskap, absoluta tillit och ödmjuka förståelse för varandra...

Snart ett decenium har vi spenderat sida vid sida i vått och torrt...i solsken och regn...i tv-spels förluster och vinster...i högljuda skratt och hjärtskärade gråt...i ohyggliga fisar och högljudda rapar...i rusande glädje och fullkomlig extas...i smärtsamma sorger och svarta perioder...i naket eller påklätt tillstånd....i vänskapliga tjafs och i hatiska bråk...i sängen och i arbetslivet... i nyktert som onyktert tillstånd....har vi vandrat tillsammans... inte alltid kära men alltid i kärlekens namn!!


Inget kommer gratis här i livet!! Det är lika bra att lära sig det...


Inga av mina relationer är perfekta...jag är inte perfekt...men jag jobbar på det...klyschiga... blod, svett och tårar finner sig passande här...mina relationer till mina medmänniskor är viktiga för mig...

Det är i deras hjärtan jag vill vara när mitt inte längre slår...

I deras minnen vill jag frodas när mitt minne inte finns no more....

What we do in life, ecos in eternity....mitt skratt kommer att jaga er i evighet :P


until next time....



Av Cathrine Berglund - 7 juli 2010 08:58

Laddad med voltaren i både tablett och tubform har jag tagit mig till jobbet för att ta mig och ryggen igenom en halvdag...undrar vad andra halvan har att erbjuda!? Det återstår att se.... Spännande spännande.... :D Until next time...

 

Presentation


Queen Cathrine ruler of the world...well atleast her home...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Omröstning

Hur ofta läser du Catti´s blogg?
 1 gång om dagen
 1 gång i veckan
 Flera gånger i veckan
 Varje gång jag ser dom där jä-la inläggen på facebook...

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards