catti

Alla inlägg den 16 oktober 2011

Av Cathrine Berglund - 16 oktober 2011 09:14

...den fjärde medlemmen i pappas barnaskara föddes måndagen den 3 okt...

Mark Cyrus Bohman hela 3670 g tung guldklimp...

Fredagen den 7 okt fick han akut föras med ambulanshelikopter till östra

sjukhuset i Göteborg...

Sen dess har han legat på Drottning Silvias Sjukhus och fått den

bästa vård och omtanke bland de andra "hjärtebarnen"...

Idag knappt två veckor gammal slåss han för sitt liv på operationsbordet...

Hans diagnos...HLHS - Hypoplastic Left Heart Syndrome eller Hypoplastiskt vänsterkammarsyndrom är en medfödd hjärtmissbildning...

  


Mina tankar går till Pappa och Mel som fick vid ankomst några timmar senare efter Cyrus ett rum på Ronald McDonalds Hem för anhöriga...

Det ligger precis brevid...Kostnadsfritt...Ideelt skött...

 Helt fantastiskt för familjer som befinner sig mitt i sitt egna kaos och inte kan eller ska behöva tänka på vart de ska sova eller utfodra sin resterande familj medans deras barn får bo på sjukhuset... 

Med deras bas där har de vakat vid hans sida sedan dess...

ALDRIG kommer jag gå förbi en såndär bössa på McDonalds där de samlar in pengar utan att ge en gåva nu när jag sett vad det faktiskt går till...

Och uppmanar andra att inte passera utan att lägga en överbliven slant

om man har...


Idag tänker jag på Cyrus och alla andra barn som inte

har det så lätt ... 

Idag är hopp och tro våra ledord...

  


until next time....

Presentation


Queen Cathrine ruler of the world...well atleast her home...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Omröstning

Hur ofta läser du Catti´s blogg?
 1 gång om dagen
 1 gång i veckan
 Flera gånger i veckan
 Varje gång jag ser dom där jä-la inläggen på facebook...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards