catti

Direktlänk till inlägg 1 april 2012

ops...?

Av Cathrine Berglund - 1 april 2012 13:24

Bebisens farmor står lutad och talar sött med bebisen och mamman tar fram ytterkläder som passar vädret, en gång i veckan går famor och bebis ut på en mysig barnvagnspromenad...och en gång i veckan diskuteras det hur mycket eller hur lite kläder bebisen bör ha på sig under dessa promenader ner bäddad i vagnen...


-Jag har köpt en sån däringa "vaheterdetnuigen"...sån där jävla temp...tempra...faaan då.. börjar mamman förklara medans hon viker in viftande små armar och ben in i overollen

-En vad? vad menar du? undrar farmodern medans hon försiktigt försöker hjälpa till genom att få bebisens uppmärksamhet med lite joller och skratt...

Mamman fortsätter att få på barnet ytterkläderna inte helt utan protester så nu går tankeverksamheten långsamt...

-Määä en sån där jävla skit...aaa du vet...meen helvete...va heter det....aaa men du vet...till vagnen...temprameter?!? PISS också...!

-Temprameter? Vad är det? Farmodern ser förbryllad ut...

-Men helvete då..hur kan ja tappa det ordet igen?!?...en sån som tar temp...nä som kollar hur varmt det är i vagnen ...faaan...jag glömde vad det heter sist jag prata om den med mina vänner också...ähh jäääävla skit..."vaheterdetnuigen"....jag tappar ord jämt...jävla invandrare jag är...

De packar i bebisen i vagnen när mamman utbrister:

-Termometer!!!! Termometer heter det!! där kan du kolla tempraturen medans du är ute och går ifall du känner dig osäker hur varm det är i vagnen.....FITTA...hur kunde ja glömma det ordet...man kan tro att jag är nyinflyttad!

-Jaha...var det det du menade...hrmm...men du Catti...du får nog göra nått åt språket innan Callista börjar prata...

-Jaaaa jag vet...tur att det finns fler som lär henne prat mer än bara jag...jag är verkligen kass på svenska...

-Nu menar jag inte din svenska utan jag menar mer...svordomarna...dom bör du sluta me....

-Aha...oh shit...

-Dom på engelska också...


Hahahahaha


until next time....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cathrine Berglund - 7 januari 2015 22:54

Mitt nyårslöfte att börja blogga igen var ju inte helt välgenomtänkt... Va fan ska jag skriva om? Finns liksom inte mycket underhållande material att jobba med i mitt liv just nu... Föräldrarna är trötta lyckliga skal av våra forna jag... Barnen ...

Av Cathrine Berglund - 1 januari 2015 02:45

Problemet med mig är att jag har tusen tankar som rusar runt i huvudet på mig och varje fjärde minut så byts dom ut till tusen nya tankar... Jag behöver lugn & ro för att fånga en och kunna utveckla den såpass att jag skulle kunna få ner den i skrif...

Av Cathrine Berglund - 23 november 2014 06:31


...flera gånger fått höra att jag är så driven, intelligent, lätt anpasslig och skulle kunna gå hur långt som helst i vilket område som helst om jag ger mig fan på det... Förslagen om vad jag borde göra med mitt liv nu när min yngsta ändå fyllt hela...

Av Cathrine Berglund - 19 november 2014 00:36

Jeeez vad jag får bryt på dessa nappar!!! De har ju bara två lägen... Antingen är de borta!! Puts väck! Går icke att finna...inte en enda en i nödens stund... ELLER... Så ligger alla 30 stycken jag bara några timmar tidigare letade efter inkilad...

Av Cathrine Berglund - 2 april 2014 00:15


Om det är ETT råd jag önskar att ni tar till er av alla jag kommer ösa över er de kommande åren är det följande: Fyll era liv med sånt som inte går att köpa för pengar! Det är det som i slutändan är värt mest..! Älskar er mer än vad ni någonsi...

Presentation


Queen Cathrine ruler of the world...well atleast her home...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Omröstning

Hur ofta läser du Catti´s blogg?
 1 gång om dagen
 1 gång i veckan
 Flera gånger i veckan
 Varje gång jag ser dom där jä-la inläggen på facebook...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards