catti

Direktlänk till inlägg 23 juni 2011

Gud så skoj med hormoner....

Av Cathrine Berglund - 23 juni 2011 11:39

Snyft snyft...

-Man får ju inte göra NÅTT roligt när man är gravid juuuu.....buuuhuuu...snyft snyft...


Första hormonsammanbrottet är här....i full kraft slår den till....i sängen ligger Herr Berglund och försöker lugnt trösta en hysterisk fru...

I hans famn ligger Fru Berglund med tårarna sprutandes och han försöker med bästa koncentration tolka hennes osammanhängande hulkande mellan snyftningarna....


-Jag får ju inte göra nånting roligt längre...snyft snyft.... men får inte äta vad jag vill när jag vill, antingen är det dåligt för parasiten eller så vägrar min kropp gilla sånt just för tillfället!! Jag får inte dricka vad jag vill varken kaffe, coca cola ELLER rödvin...snyft snyft...jag som ÄLSKAR rödvin..buuhuubuuhuu....Jag kan knappt hålla mig vaken efter åtta på kvällarna...snyft...vi ska åka allihopa till Liseberg...men jag får knappt åka nått...så ja kommer BARA få stå och hålla väskorna när NI får åka allt kul....Wioooobuhuuuu... snyft snyft snurvel snurvel.... det är inte kul å shoppa för inget passar mig längre och mammakläder SUGER  buuuuuhuuuu..... jag får inte en hel natt utan måste springa å kissa hele tiden... vi kan inte åka nånstans för ja måste stanna å kissa hela tiden... vi kan inte resa nånstans för pengarna ska gå till renovering av barnrum, barnvagn och barngrejer... och även om vi åker nånstans så är det inte bra att flyga var parasiten... inte heller kan man sola om man inte vill ha pigmentförändringar... snyft snyft...inga parasolldrinkar.... jag får inte ens plats i mina älskade skor längre för mina fötter har svullnat....buuuuuuuuuuhuuuuuu....... man får inte ens tatuera sig...wiiiiiiieeeeoooo....och nu har jag semester men så har jag nackspärr och är handikappad...och jag får inte ens smörja på voltaren eller ezze eller ta nått infektionshämmande eller smärtstillande...snyft snyft...jo alvedon men de hjälper ju inte ens...KUL semester!!


-Jo men lilla älskling så är det ju att vara gravid....vi får ju en bäbis i slutet det blir väl kul?!?


-Men DU behöver ju inte ändra på nånting och du får ju OCKSÅ en bäbis till slut!!!

 Buuuhuuuuu snyft snyft....snurvel snurvel...darrande läpp och tårarna sprutandes!!!

Det är orättvist...

Jag vill göra nått roligt!!!!!


-Som vadå?


-Jag vet inte... NÅTT ROLIGT!... hör du dåligt?!?! Jag får inte köpa sims för du spelar bara COD på xboxet hela tiden och så på råga på allt är jag förstoppad!!!!


-Jaja... vad står det i böckerna att du får göra då?!? frågar Herr Berglund och kväver ett skratt....


- ÄTA FRUKT OCH DRICKA MYCKET VATTEN!!! i var enda jävla tidning eller websida står det.... se till och få mycket vila, drick mycket vatten och ät mycket frukt!!

Fy faaaaan för gurkvatten och äppleklyftor!!!!!!!!!!!!


-Ja men då får du ju göra det då.... svarar han och biter sig i läppen...


-MEN DET ÄR JU INTE ROLIGT!!! skriker Fru Berglund samtidigt som hon sparkar med benen som en bortskämd 3 åring och sätter igång med ännu ett tårdrypande snyftande... Man måste BARA ha tråkigt...dumma dumma tråkigt!!!!


Nu kan knappt Herr Berglund hålla sig för skratt längre... axlarna hoppar och tårarna rinner ned för hans kinder men inte ett ljud kommer över läpparna....


Fru Berglund märker av hennes makes hoppande axlar och mellan snyftningarna börjar också hon skratta.... då släpper Herr Berglund på restrektionerna och de skrattar högt och länge tillsammans i sängen.... när Fru Berglund snytigt sig och skratten ekat bort frågar Herr Berglund....


-Ska jag köpa Sims till dig och försöka ge mig på och massera bort nackspärren igen?


Fru Berglund nickar medans hon torkar tårarna och lägger till....


- Och choklad....


Herr Berglund konstaterar....


-OCH choklad....det ordnar jag allt... vad som helt för min älskling!


Han reser på sig, klär sig och åker iväg....


Och Fru Berglund känner sig älskad och förstådd igen... och kanske kanske kommer hon tycka att det är roligt att spela sims och äta choklad hela semestern...



Until next time....





 
 
Ingen bild

anno

24 juni 2011 09:18

det känns inte så nu, men det är värt varenda sekund ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cathrine Berglund - 7 januari 2015 22:54

Mitt nyårslöfte att börja blogga igen var ju inte helt välgenomtänkt... Va fan ska jag skriva om? Finns liksom inte mycket underhållande material att jobba med i mitt liv just nu... Föräldrarna är trötta lyckliga skal av våra forna jag... Barnen ...

Av Cathrine Berglund - 1 januari 2015 02:45

Problemet med mig är att jag har tusen tankar som rusar runt i huvudet på mig och varje fjärde minut så byts dom ut till tusen nya tankar... Jag behöver lugn & ro för att fånga en och kunna utveckla den såpass att jag skulle kunna få ner den i skrif...

Av Cathrine Berglund - 23 november 2014 06:31


...flera gånger fått höra att jag är så driven, intelligent, lätt anpasslig och skulle kunna gå hur långt som helst i vilket område som helst om jag ger mig fan på det... Förslagen om vad jag borde göra med mitt liv nu när min yngsta ändå fyllt hela...

Av Cathrine Berglund - 19 november 2014 00:36

Jeeez vad jag får bryt på dessa nappar!!! De har ju bara två lägen... Antingen är de borta!! Puts väck! Går icke att finna...inte en enda en i nödens stund... ELLER... Så ligger alla 30 stycken jag bara några timmar tidigare letade efter inkilad...

Av Cathrine Berglund - 2 april 2014 00:15


Om det är ETT råd jag önskar att ni tar till er av alla jag kommer ösa över er de kommande åren är det följande: Fyll era liv med sånt som inte går att köpa för pengar! Det är det som i slutändan är värt mest..! Älskar er mer än vad ni någonsi...

Presentation


Queen Cathrine ruler of the world...well atleast her home...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Omröstning

Hur ofta läser du Catti´s blogg?
 1 gång om dagen
 1 gång i veckan
 Flera gånger i veckan
 Varje gång jag ser dom där jä-la inläggen på facebook...

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards