catti

Alla inlägg den 10 december 2011

Av Cathrine Berglund - 10 december 2011 13:22

-that she has to roll over twice getting out of bed! säger Herr Berglund plötsligt och skrattar hjärtligt där han ligger på sin sida av sängen och ser på medans hans hustru smörjer in sig med bodylotion efter duschen...

-Va? Vad sa du? frågar Fru Berglund frånvarande...

-Yo mama so fat...That she lay on the beach and people run around yelling... Free Willy!!! svarar Herr Berglund glättigt...

Fru Berglund stämmer in i skrattet och Herr Berglund fortsätter...

-Callista...Yo mama so fat...people jog around her for exercise...!

Skrattet fastnar i halsen på Fru Berglund när hon inser att hennes älskade makes inspiration till

detta utbrott av humor är hon själv och hennes gigantiska kroppshydda...

Och genast börjar läppen försiktigt att darra och det dröjer inte länge förrän tårarna sprutar, snoret rinner och meningen...

-Du älskar inte mig längre slängs anklagande över rummet..!

-Joooooo det gör jag...förlåt älsklingen!! Det var ju inte meningen att göra dig ledsen... svarar Herr Berglund förskräckt och slänger sig om halsen på sin hysteriska hustru....

-Så ja så ja...gråt inte"Tata"... Ska jag åka till McDonalds? Vill du ha glass...? Förlåt älskling!!

Men bara snyft snyft snurrvel snurrvel hörs ifrån Fru Berglund...

-Hurru...vet du va... ska vi julmysa i helgen...BARA du och jag?!?!

Vi kan laga till ett julbord och baka julgodis... innan Callista kommer... precis så som du tjatat...förlåt...bett om?!?! Huh?!? va säger du...vill du det? Huh Vill du det?

-OCH köpa julgran!?! snyftar Fru Berglund dramatiskt...

-Självklart gumman...! Vad du vill bara du blir glad!

-Bra då bestämmer vi det säger Fru Berglund och tittar upp torkar sig om ögonen och nu finns inga spår av varken tårar eller gråt...

-Äh men va faaan... skricker Herr Berglund du bara spela...

-Självklart svarar hans hustru älskvärt...DU kanske är komikern i denna familjen men JAG...jag är stjärnan!!

Och jag får alltid min vilja igenom...på ett eller annat sätt...

-Du är en ond kvinna! kontrar Herr Berglund när han lutar sig tillbaka i sängen...

Fru Berglund tar fram papper och penna ur nattduksbordet för att planera helgens "Julbordmeny" & inköp och svarar sin make lite i förbifarten sobert...

-Finns det någon annan sort?


until next time....

Presentation


Queen Cathrine ruler of the world...well atleast her home...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Omröstning

Hur ofta läser du Catti´s blogg?
 1 gång om dagen
 1 gång i veckan
 Flera gånger i veckan
 Varje gång jag ser dom där jä-la inläggen på facebook...

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards