catti

Alla inlägg den 3 mars 2011

Av Cathrine Berglund - 3 mars 2011 19:09

Haft en "ledigdag"...

Jag har inte BARA tagit hand om nyopererade Korven....slagits med honom om att ta mediciner... bäddat ner honom när enegin lyst med sin frånvaro.... han är lite rörig och inte riktigt som vanligt men det kommer väl....

 

      


Jag har också lagat lunchlådor till mig, Peter och Lillasyster...

Började kl: 10.00 i morse med att skära till alla grönsker som skulle vara i alla maträtter framför min nya favvokanal TLC...

 

        


30 lunchlådor bestående av:

Paj (både kött & vegetarisk)

Pirog (både kött & vegetarisk)

Köttfärsås och spagetti

Köttfärsgryta med sockerärtot, broccoli och lime serveras med ris....

Currygryta med grytbitar,kokosmjölk, tre sorters curry (röd, gul och grön), blomkål och potatis serveras med ris...

Till dessert blev det trippelmousse....


      


Att ha lime i maten är något som jag exprimenterat mycket med det sista... älskar verkligen att stå i köket och röja runt....laga mat i massor...god mat... crazy mat.... Tills kaos är enda ordet för att korrekt beskriva mitt kök...jag höll på i 8 timmar,som en arbetsdag... ändå hade jag tillochmed ork att för en gång skull städa undan efter mig.... Catti   Sitt kök = SANT


      


Nu ska vi njuta av skörden....

Nu till bords har jag man, syster & CJ att fylla magarna på....


until next time....


Av Cathrine Berglund - 3 mars 2011 18:13

Jag blir så där sentimental ibland....när man börjar tänka på tiden som gått...

Hur lyckligt lottad jag är som valt "rätt" vägar i livet som tagit mig hit...

Här jag är...trygg, frisk, glad och lycklig....

Häromkvällen när händerna var upptagna med att diska, torka & dona vandrade min hjärna bakåt i tiden och tänkte på alla OM och kansken...

Baby hade som vanligt parkerat arslet i schäslongen framför tv:n medans jag gick och pysslade i köksdelen....

Jag var så rörd och känslosam att jag bara var tvungen att dela med mig av mina tankar med min man....

Koversationen löd ungefär så här....


Catti: -Shit sweetie... vi har vart ihop så länge nu....

Peter: -Mmmmm

Catti: -Det blir 10 år i juli....

Peter: -Mmmmmm

Catti: -Kommer du ihåg hur söta vi var när vi träffades så unga, naiva och oerfarna...Oj va tiden har gått....

Peter: - Mmmmm

Catti - Coolt...det är ju faktiskt ett decenium...faaan va länge det låter... eller hur baby?!?! Vart tog tiden vägen...vad har vi gjort igentligen?!?

Peter: - Ja ja... visst jätte lääänge....

Catti: - Oj oj...Tiden går så fort *DJUP SUCK*....

Peter: - Ja det gör dem verkligen... i morgon är det redan TORSDAG!!!!

Catti: - Ööööhhhh?!?!


Han kunde inte bry sig mindre om att jag höll på att vandra längs minnenas alle....

Han såg ju på tv... ännu viktigare...fuskbyggarna....

Inte kunde jag begära att han skulle ta sig tid till mina fånigheter...jävla karl!!   


OM jag ska ha lärt mig någonting de senaste 10 åren borde det vara.....


TALA INTE MED DIN MAN NÄR HAN SER PÅ TV.....

Han hör inget...

Lyssnar ICKE...

Svarar bara på automatik....


TALA INTE TILL DIN MAN LÄNGRE ÄN 5 MIN I TAGET....

Han klarar inte ta in mer information....

Talar du längre försvinner de första 2 min och du får börja om från början...


OM ni tror att jag är en sådan där kvinna som antar saker om det manliga könet och klumpar ihop dom tills de blir klyshor och sen tror att det är dagens sanning... Misstar ni er...

Dessa " guidelines" är inte från MIG utan från min MAN...

Det är han som satt upp dessa riktlinjer så att vi inte konstant ska krocka med våra personligheter....


Vi har regler och lagar.... som vi bör hålla oss till... det är det som är hemligheten till att vara tillsammans läääänge...och alla par har sina regler...

Precis som i alla samhällen...

Eller arbetsplatser...

Där det finns människor som måste samsas om samma utrymme bör det finnas regler eller så finner de sig snart i KAOS...

Finns också olika styressätt....demokrati, republik, eller som hemma hos mig, diktatur...


until next time....


Ett axplock av våra regler:


Catti har alltid rätt, även när hon har fel har hon rätt....

Peter får inte tilltalas i nyvaket tillstånd....vänta minst 30 min...

Catti får inte tjata, två ggr är upprepning tre ggr är tjat...

En ren snopp betyder en glad fru....

Är du naken i din partner närvara får denna partner klämma lite...

Catti får inte ladda hem nån skit på Peters dator...

Tala inte med varandra hungriga...

PMS=TNT hanteras varsamt eller så exploderar det....







Presentation


Queen Cathrine ruler of the world...well atleast her home...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Omröstning

Hur ofta läser du Catti´s blogg?
 1 gång om dagen
 1 gång i veckan
 Flera gånger i veckan
 Varje gång jag ser dom där jä-la inläggen på facebook...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards