catti

Alla inlägg den 15 september 2011

Av Cathrine Berglund - 15 september 2011 08:19

Magen v.26


    


Fröken Sverige 2011


until next time...


Av Cathrine Berglund - 15 september 2011 07:28

-För i helvete... veckorna består ju bara av Måndagar och fredagar!

skrek min "toleranta tålmodiga" man till min för några månader sen och menade på att dagarna i mellan går så snabbt och veckorna rullar förbi obemärkta...

Han kände som om tiden rinner ifrån honom och han hann knappt njuta av helgen innan det var måndag och han hann knappt förstå att det var en ny arbetsvecka innan bet blev fredag...sen är han inte den vassaste kniven i lådan...

Men nu är jag villig att hålla med honom...!

Insåg precis att jag och bullen på magen går in i vecka 27 i möra....

Vart tog tiden vägen?

För 10 veckor sen var vi på ultraljud och fick för första gången se vår dotter sura och vägra göra sig till på bild... Vart tog de 10 veckorna vägen?!

Om 10 veckor i vecka 37 kan hon ploppa ut liksom...om hon vill... eller ja...ploppa och ploppa?!?! (DET vill jag inte ens tänka på just nu)


Jag minns inte att tiden gick så här fort när jag var barn?!?!?

Vänta på julafton, sin födelsedag eller sommarlov tog ju evigheter ju!!!

De tre åren på högstadiet segade förbi i en rad av tråkiga geografi/matte/datalektioner och jag kunde inte vänta en sekund till tills jag fick börja gymnasiet...

Men väl i gymnasiet höll jag på att ge upp ett halvår innan studenten...

Det kändes som jag aldrig skulle få bli vuxen!!! (IDIOT varför så bråttom?!?!)

Fy fan va segt tiden gick då... när jag var yngre tyckte jag att vintern aldrig tog slut, att helgerna var långa och sommarlovet varade en livstid...

(vilket kunde stämma om man räknade en sommarroman´s livstid:P)


NÄR vände det?

NÄR började tiden rulla snabbare?

Vad innebär det att man uppfattar tiden som att den går snabbare?

Kommer tiden att eskalera? Kommer det gå ännu snabbare?

ÄR JAG GAMMAL NU??

Många frågor....men vart hittar jag svaren...på...GOOGLE?!

Ska kolla...

until next time....

Presentation


Queen Cathrine ruler of the world...well atleast her home...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Omröstning

Hur ofta läser du Catti´s blogg?
 1 gång om dagen
 1 gång i veckan
 Flera gånger i veckan
 Varje gång jag ser dom där jä-la inläggen på facebook...

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards