catti

Alla inlägg den 23 september 2011

Av Cathrine Berglund - 23 september 2011 13:32

Gravidkommentarer jag fått höra från kunder stora som små:


-Jag blev aldrig så där stor när jag var gravid, inte ens i slutet!


-Mamma va tjock hon är!

-Ja men hon har ju en bebis i magen...


-Oj du ska föda närsomhelst va? (3 mån kvar)


-Men guuud vilken stor mage du har, är det normalt?


-Har du en bebis i magen eller har du ätit lördagsgodis?


-Du vet man ska inte äta för två, det är bara en gammal skröna...!


Än så länge...


until next time....

Av Cathrine Berglund - 23 september 2011 10:54

De stora blå ögonen som ser på mig är förstående och uppmärksamma....vi ska precis börja räkna kassan och gå hem för dagen... men en tanke har precis slagit mig... mitt hjärta bultar...jag börjar få svårt att andas... paniken kryper längs med ryggraden under en av mina många "jag ska bli mamma,ta ansvar över nån annans liv ångest attacker"...

Min kollega och vän lyssnar tålamodigt medans jag vilt gestikulerar och viftar med hundralapparna i handen och halft om halft skriker....

-Först ska jag bära på barnet i 10 månader...sen ska jag FÖDA fram det ur MIN kropp...

Sen ska jag ta hand om OCH amma barnet...

Jag bara undrar...Vad i helvete ska Peter göra? 

Söta, snälla & rara Linnea tittar på mig och utbrister helt allvarligt...

- Han ska ju betala...

Innan hon vänder sig mot kassan igen och börjar räkna....

Hennes ord fick mig att tystna... lugna mig... och fyllas med hopp...

Det skiljer 10 år på oss men hon är fylld med samma härliga kalla humor och ironiska självdistans som jag är... och ger mig det jag behöver...

Inga "det kommer ordna sig" eller "ja så är det att vara kvinna" utan serverar mig kallt

"tough love med en nypa humor"

Jag skrattar och skakar på huvudet och säger....

-Jag har inget mer att lära dig!

I min hjärna tänker jag...."May the force be with you my little padawan"

Och återgår till arbetet... med min tro fullt restaurerad på framtiden....


until next time...


www.linneawesterlund.webblogg.se 

Presentation


Queen Cathrine ruler of the world...well atleast her home...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Omröstning

Hur ofta läser du Catti´s blogg?
 1 gång om dagen
 1 gång i veckan
 Flera gånger i veckan
 Varje gång jag ser dom där jä-la inläggen på facebook...

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards