catti

Alla inlägg den 18 januari 2012

Av Cathrine Berglund - 18 januari 2012 09:40



Du är vår käraste lilla snutteplutt
så liten och vansinigt söt.
Även om du gråter och släpper en prutt
och rumpan är alldeles blöt.


Du ska få många goa pussar
du ska få massor av knasiga namn.
Vi ska peta med bomullstussar
och hålla dig ömt i vår famn.


Vi ska älska dig så in i norden
nu räcker inte orden.....




Callista "Trollungen" Berglund


I natt 00.57 för en månad sen föddes den goaste trollungen som solen skådat...

Min trollunge...!!! 

Självklart höll hon sin mamma uppe hela natta precis som för en månad sen...

 Men när hon fyrade av ett bedårande leende i badkaret i morse var allt förlåtet...

Jag mindes hur vi hade det, den där morgonen för en månad sen när hennes pappa sov i sängen bredvid,när mor och dotter synade varandra ordentligt för första gången...

Hur tyngden av hennes lilla nakna kropp kändes mot min mage, doften av bebis, den vakna blicken som mötte min...hennes andetag...

Hur hennes första gång hon kissade var på min mage...

Kärlek....!

  


 


Krama mig ofta
Av: Stina Norén


Krama mig ofta så blir jag glad och trygg,
låt mig känna mig älskad även om jag varit stygg. 



Stå fast, ni som är vuxna, trots mina prövningar och test,
för även om jag klagar är ni ändå bäst.



Visa mig i handling vad respekt är för någonting,
lär mig se det vackra i världen runt omkring.

 
Tala om att jag duger just precis som jag är,
och låt mig höra ofta att jag är er väldigt kär.

 
Låt vårt hem vara ett ställe där tolerans och kärlek bor.
och kom ihåg att man kan leka även om man blivit stor!!!




until next time...

Presentation


Queen Cathrine ruler of the world...well atleast her home...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Omröstning

Hur ofta läser du Catti´s blogg?
 1 gång om dagen
 1 gång i veckan
 Flera gånger i veckan
 Varje gång jag ser dom där jä-la inläggen på facebook...

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards