catti

Direktlänk till inlägg 21 februari 2011

Bajssex..? Någon?

Av Cathrine Berglund - 21 februari 2011 21:03

Jag har aldrig sagt nej till bajssex…

Jag har aldrig behövt göra det…

Ingen har någonsin frågat mig….

 

Och OM någon modig (JA… jag skriver modig för att fråga en sådan fråga som samhället dömt ut som tabu, konstigt och tillochmed äckligt krävs en hel del mod men också en hel del tillit) själ någonsin SKULLE fråga mig kan jag redan nu informera om att svaret blir:

-Kul att du fråga, Tack… men det blir… Nej Tack!

Fast sen slår tanken mig…. hur vet jag att jag inte gillar det?

Jag har ju aldrig prövat…

 

Jag drar mig till minnes samtal efter vid matbordet jag haft med pappa mellan åldern 3-13 år….

Catti: Jag tänker inte äta bjocolli

Pappa: Nähä och varför inte det då?

Catti:Det är äckligt!

Pappa: Nä men vad säger du...det är det väl ändå inte?!?!

Catti: Joooo jätte äckligt!!!

Pappa: Men hur vet du det när du inte smakat?!?!

 

Catti: Öhhh....

 

Pappa: AHA...!

 

Byt ut brocollin mot vilken grönsak som helst så har ni vårt stående samtal som höll ett decennium…

Är jag verkligen så fördomsfri, öppensinnad medmänniska och världsmedborgare som jag vill tro att jag är om jag dömmer ut bajssex innan jag prövat?

Eller…. har de senaste 30 årens lärt mig att ta beslut grundat på erfarenhet…

Slicka på lyckstolpe…DÅLIG IDE!

Microvarmjordgubbsylt på glass….BRA IDE!

Åka inlines utan knäskydd…DÅLIG IDE!

Sluta röka….FANTASTISK IDE!

Tequilashots fem minuter innan stängning… BAD BAD bad IDE!

Bära Converse i snöstorm….DÅLIG IDE!

Bära stilettklackar på en flotte…. INTE SÅ BRA!

Bära lågaklackar på bröllopet… NICE!!

Smälta ost på pannkakor… FETT NICE IDE!

Välja snälla killar…. BÄSTA IDEN EVER!

Är bara några saker jag tydligen varit tvungen att pröva för att lära mig...

Kanske har jag genom åren faktiskt lärt mig att väga fördelar mot nackdelar, räkna in andra viktiga faktorer och ha all fakta klart för mig innan jag tar alla mina slutgiltiga beslut…!

Och när jag gör detta….

Kan jag nu säkert säga att svaret fortfarande blir Tack… men Nej Tack!

Då jag misstänker starkt att jag skulle finna det väldigt olustligt i en sådan situation…

Därimot så finner jag inga skäl i världen varför människor som gillar detta inte borde fråga om och utföra bajssex…

Man FÅR tycka om vad man vill…

Man får bara inte TVINGA andra gilla desamma… så tycker jag…..

 

 

 

Detta måste vara mitt konstigaste inlägg hittills...

Mer kärlek åt folket!!   

until next time...

 
 
Ingen bild

maggan

21 februari 2011 21:30

Mitt svar på bajsex är nej. Jag kräks nästan när jag byter blöja på mitt barn. Så de är nog inte min grej med bajsex....:)

Cathrine Berglund

21 februari 2011 22:07

Du ser...det beslutet tog du utan att pröva...men ändå av egna erfarenheter... ;P

 
jeppe

jeppe

23 februari 2011 11:50

bajs sex? jag tar mig friheten att konstatera utan att prövat att jag inte skulle uppskatta det...
Däremot nutellasex! ;)

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

Cathrine Berglund

23 februari 2011 18:48

Där har du det...nutella sex är verkligen "My cup of tea" blanda de två sakerna som är göttast...sex och chocklad!!! mums!!! I'm on....

 
jeppe

jeppe

3 mars 2011 19:08

;), vad är det med kvinnor och choklad egentligen....

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cathrine Berglund - 7 januari 2015 22:54

Mitt nyårslöfte att börja blogga igen var ju inte helt välgenomtänkt... Va fan ska jag skriva om? Finns liksom inte mycket underhållande material att jobba med i mitt liv just nu... Föräldrarna är trötta lyckliga skal av våra forna jag... Barnen ...

Av Cathrine Berglund - 1 januari 2015 02:45

Problemet med mig är att jag har tusen tankar som rusar runt i huvudet på mig och varje fjärde minut så byts dom ut till tusen nya tankar... Jag behöver lugn & ro för att fånga en och kunna utveckla den såpass att jag skulle kunna få ner den i skrif...

Av Cathrine Berglund - 23 november 2014 06:31


...flera gånger fått höra att jag är så driven, intelligent, lätt anpasslig och skulle kunna gå hur långt som helst i vilket område som helst om jag ger mig fan på det... Förslagen om vad jag borde göra med mitt liv nu när min yngsta ändå fyllt hela...

Av Cathrine Berglund - 19 november 2014 00:36

Jeeez vad jag får bryt på dessa nappar!!! De har ju bara två lägen... Antingen är de borta!! Puts väck! Går icke att finna...inte en enda en i nödens stund... ELLER... Så ligger alla 30 stycken jag bara några timmar tidigare letade efter inkilad...

Av Cathrine Berglund - 2 april 2014 00:15


Om det är ETT råd jag önskar att ni tar till er av alla jag kommer ösa över er de kommande åren är det följande: Fyll era liv med sånt som inte går att köpa för pengar! Det är det som i slutändan är värt mest..! Älskar er mer än vad ni någonsi...

Presentation


Queen Cathrine ruler of the world...well atleast her home...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Omröstning

Hur ofta läser du Catti´s blogg?
 1 gång om dagen
 1 gång i veckan
 Flera gånger i veckan
 Varje gång jag ser dom där jä-la inläggen på facebook...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards