catti

Alla inlägg den 16 maj 2010

Av Cathrine Berglund - 16 maj 2010 23:15

Kära "Bloggbok"

Har fåttt en del frågor om varför jag heter "Bullen" i andranamn på facebook... fick t.o.m en del elaka insinuationer att tillsammans med min "älskade buk" skulle det betyda att jag hade en bulle i ugnen...

Detta var ju inte sant...då jag inte äns kan få en bulle i ugnen... och alla med en uns av vanligt folkvett borde förstå att en kvinna som konsumerar rödvin i mina mängder inte går me bullar i ugnen :P

Buken är ju bara buken...den är stor men inte fylld av onge utan chips, glass godis och en och annan flaska rödvin...

Det hände sig nämligen en söndag förra sommaren när vi (det vanliga gänget fyllekajor) i vanlig ordning intog vår bakfyllepizza på Pizzeria Roma att efter en av många i raden nattens bravader...

Jag var i ett tillstånd som vi alla varit med om...en aning trött, seg och helt jävla uttorkad....så och min mun...och då jag försöker säga mitt namn i ett långdraget samtal som innehöll nått ämne som jag redan glömt bort...blev det blahhaa...


-Bla bla bla Caathin Bbblleeenn ( Cathrine Berglund)

Alla stannar upp,tystnar kollar på mig och Baby frågar:

-Vad sa du, sa du?

-Caattiii Blullen! (Catti Berglund)


Ni märker att jag bytte strategi där och försökte mig på en kortare variant av mitt namn så jag skulle kunna smidigt ta mig ur en vad som höll på att bli en ganska prekär situation....man får nämligen aldrig visa strupen då hugger de mina nära och kära diiiirekt...och sen ser de till att aldrig låta en glömma hur tokigt det blev...på ett kärleksfyllt sätt så klart :P

Baby och de andra försökte få ur mig vad det nu var jag försökt att säga...

Men då var det redan försent jag grät av skratt och låg ner på bordet kippandes efter luft....så där som man kan bli när man är för trött och tycker att nått är väldigt väldigt roligt... och fick inte ur mig någonting...jo jag försökte men att prata och skratta och kippa efter luft låter ingenting som att prata...


Det lät nått sånt häringa:

-Hahahaha ja föskte....hahahahaha säjja...hahahaha cathrine*dreggel*...hahahaha bergllun...snyft...men det blev bulln....*grymtningar* hahaha bullen....hahaha jag heter....hahahaha *torka ögonen* Cathrine Bullen Berglund....

De smakar på orden några gånger...tittar gillandes på varandra och stämmer in i min hysteriska skrattanfall... och sedan den dagen har jag hetat Bullen som andranamn på facebook...för det är inte offentligt förrän det finns på fejjan...


Så där...där har ni det...en alldeles onödig prolog....ifall några fler undrade :P



Cathrine Bullen Berglund

 

  


Av Cathrine Berglund - 16 maj 2010 22:25

Naket åt höger, naket åt vänster, naket under, naket över, naket rakt fram och naket bakom....naket över allt...(och som min kära syster noterade när hon kolla igenom bildbevisen med mig, att vi hade tur med nivån av snygga nakna karlar)

Så.... nu har jag beskrivit min Lördagkväll/natt...OJ förlåt jag glömde...Lady Gaga och Captain Morgan också...nu så....receptet på ett perfect party....

Glöm karatefylla Gracie Barra Lidköping har nu myntat en ny nivå av berusning... Graciefylla....ett "något" kontrollerat tillstånd innan medvetslöshet...hahahahah...

Bakfyllepizza har intagets med delar av nattens "järngäng" har också hunnit laga "riktig mat" ätit med systeryster...och kollat på Tim Burtons Alice i Underlandet...vilket inte höll måttet...inte med mitt mått räknat iallafall :P

Det har tagit mig dagen att smälta alla intryck och har nu infunnit mig i ett löjligt lyckligt tillstånd mellan minnenasallé och sömn....

Kommer sova som en prinsessa...alldeles strax...zzzz....zzzzz....zzzzzzz.....


Dagsform: Lagom het, lagom tjock...

Älskar: min man (men tala inte om det för honom)

Hatar: Att inte ha godis hemma när man är godissugen!!!!!!

*stod vikt här en gång i tiden,tyvärr har vi fått order om att ta bort detta inslag då det är av föga vikt*  :P


until next time

Presentation


Queen Cathrine ruler of the world...well atleast her home...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Omröstning

Hur ofta läser du Catti´s blogg?
 1 gång om dagen
 1 gång i veckan
 Flera gånger i veckan
 Varje gång jag ser dom där jä-la inläggen på facebook...

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards