catti

Alla inlägg den 13 augusti 2010

Av Cathrine Berglund - 13 augusti 2010 00:58

TJOOOOO!!!

Jag ska ALDRIG vänta med att öppna posten tills mitt i natten när det är "skatteåterbetalningstider".....då kan jag ju inte springa ut och sätta sprätt på dom med en gång...nu hinner jag sova på saken och imorgon kommer mitt förbannade samvete ( presenteras i samarbete med min man) tvinga mig att lägga minst halva summan på sparkontot...

Damm You framtida Catti som måste ha så mycket saker å pengar i framtiden att du inte kan unna nutida Catti en fantastisk "måstebarahaannarsslutarjagandas" röd höstkappa som hon hittat på nätet....!


Ett kuvert fyllt av hela 6181 svenska underbara varmt välkomna kronor hittade jag nu.... Jag har aldrig lyckats få tillbaka så mycket pengar förut...

Jag har max fått 2 och ett halft tusen nån gång....

Trevligt...

Stackars Baby som fick en restskatt på 40 tusen...inte såååå roligt....så därför försöker jag fira tyst här uppe på mellanvåningen...

Dansade runt barfota och viskade seger sånger...för att inte störa min käre make som sitter nere i källaren framför datorn och spelar....vill ju inte "råka" gnida in hans orakade fejja med min fina fina utbetalningscheck!

Ska nu starx gå och lägga mig med min fina lätt rosa check som sällskap...vi kan tala hela natten lång om allt vi ska göra tillsammans och allt fint vi ska köpa...viska hemligheter till varandra...och diskutera priser och valuter...och somna tätt tätt omsluta....Hahahahah.....


Glad skatteåterbäringsdag alla!!!


until next time...


Av Cathrine Berglund - 13 augusti 2010 00:25

Har haft en dag ledig från jobbet...men jag har dessto inte mindre jobbat....efter en sovmorgon och några ärender på stan gjorda....    

Satte jag igång och strippa gästbadrummet för lite piffande....

Har målat om,piffat och inrett det lite tillfälligt.... då vi prioriterat om i livet och låtit badrumsrenovering halka långt ner på listan för att få tas upp om några säsonger igen....då ansåg jag att lite piff var på sin plats...

Så detta projekt har fyllt min dag idag....lillasyster har självklart varit vid min sida och stått för underhållningen för nån hjälp kan man ju inte begära av henne... för....

Citat: -Jag är ju så här liten!! VAD kan jag göra??

(Säger Carro håller upp handen och visar avståndet mellan tumme och pekfinger)

Vi har till exempel lärt oss att vissa ljud är jobbigare än andra....

AAA.....AAA.....AAA..... är tex mycket jobbigare än....Aaaaaaa.....Aaaaaa....

Och att T- röd förstör nagellack......

Att om man pruttar och rapar medans man lagar mat blir man iväg körd från köket illa kvickt....

Att cykla genom minnenas alle tillsammans går så mycket snaabbare än att cykla sin vanliga rutt ensam...

Att inte ens fläsk å löksås kan locka min syster att bli köttätare igen...

Att en redig kvinna reder sig själv och köper förbannade speglar utan hjälp!!!

Att sista avsnittet av Sex and the City är en riktig "lipfest"....

Och sist men inte minst så har vi lärt oss att PMS kan bara botas med PMS medicin aka Godis/Ostbågar/Chocklad/Fanta....


Se där så innehållsrik en dag kan bli....!  


Här ska ni få tjuvkika på mitt dags verk....


Förebilderna....

      


Efter bilderna.....

      


until next time.....


Presentation


Queen Cathrine ruler of the world...well atleast her home...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Omröstning

Hur ofta läser du Catti´s blogg?
 1 gång om dagen
 1 gång i veckan
 Flera gånger i veckan
 Varje gång jag ser dom där jä-la inläggen på facebook...

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards