catti

Alla inlägg den 8 augusti 2010

Av Cathrine Berglund - 8 augusti 2010 23:16

Har haft spontanbesök av Annica & Wilma...druckit te, pratat skit och myst....

MEN du glömde godiset här ANNICA!!!!

Nu står skålen med frestelser framför mig och ropar mitt namn.....

Bäst jag går och lägger mig...japp det gör jag bestämt....!


Until next time....

Av Cathrine Berglund - 8 augusti 2010 17:03

nog sagt om det....


until next time....

Av Cathrine Berglund - 8 augusti 2010 15:34

.....så rasande fly förbannat arg på mig själv.....!!!

Har kollat igenom gamla kort....och kommit fram till att jag måste vara helt jävla rubbad i huvudet!!

HUR kan jag ha inbillat mig att jag var så mycket vackrare och smalare när jag var yngre?? Varför har jag låtit mig gå å mått dåligt över att jag låtit mig bli gammal tjock och ful???

ÅÅÅÅÅÅååååååå jag skulle kunna slå mig själv!!! Hårt!!!

Jag är ju fanfreackingtastisk som jag är...nu...!

Hur kan jag ha låtit mig inbilla mig att jag såg så mycket bättre ut när mina bröst inte vilade på magen utan var intryckta i en obekväm pushup och var för display för alla som råkade gå förbi?!?! 

Hur kan jag ha så mycket ångest över att jag inte kommer i storlek 34 längre när jag nu minns hur strl 34 såg ut på mig vid 20 års ålder "low cut"jeans med diamanter på arslet på och magen hängandes över kanten?!?!?! Nätlinnen???? piratbyxor?? Jag tänker inte äns gå in på Frisyrerna jag haft genom åren!!!


Nu får det vara nog....Jag MÅSTE börja se MIG för den jag är NU!!

Vill jag vara smal nu.. vid strax 30 måste jag magiskt lura min kropp att tro att den är 17 år igen eller sluta äta...inget av dessa är ett vettigt alternativ...det vet alla som känner mig...

JA jag är inte smal längre...men va fan gör det....?

NEJ mina bröst kan omöjligt stå helt själva om det inte är riktigt jävla kallt å ja får tuttfräs...!

Jag minns att jag tänkte att när jag blir äldre då ska jag vara snygg & lycklig...

Drömde mig bort till hur självsäker jag skulle vara...hur jag skulle kunna säga NEJ...hur älskad av äkta man och vänner jag skulle vara...Hur duktig jag skulle vara på ett jobb som jag faktiskt älskade...Hur jag skulle kunna svepa in i ett rum å våga vara mig själv....

När jag var 20 lade jag allt mitt hopp om livet till att det skulle bli så mycket bättre sen när jag blivit vuxen....när jag vågade....

OCH här är jag "all grown up" och inbillar mig att allt var så mycket bättre när jag var 20, singel, smal, hungrig, okunnig, snygg, nyfiken, tillgänglig, pank,osäker, rädd, ensam, tom....

SKÄRPNING Fru Berglund!!!!

Så nu sitter jag här och är vansinnig på mig själv!!

Jag blev allt de där som jag hoppats på....

Ja min karriär som flyvärdinna lyser med sin frånvaro så gör också de 5 barnen jag planerade att skaffa mig innan 27 års ålder..."Edward Furlong" far till dessa barn skiner han också med sin frånvaro...

Men annars har jag nog checkat av alla mina önskemål....

Varför kan jag inte se mig...

Va fan är det för fel på oss??

För jag vet att jag inte är ensam....

Jag är inte ensam att inte kunna se mitt fantastiska jag...

Jag är inte ensam om att vara blind för mina tillgångar...

Jag är inte ensam om att belysa mina dåliga sidor....

OCH jag tänker inte vara ensam om att ändra på den saken!!!

Tänker ni låta mig vara det?


Bara för att make my point lägger jag upp en bild på mig när jag var typ 23 å dum och en bild tagen på mig förra veckan....inte mindre dum då kan jag lägga till!!

    


until next time


Av Cathrine Berglund - 8 augusti 2010 14:30

Eftersom vi mest låg i havet på luftmadrasser om dagarna och min kamera inte är vattentät...blev det mest kort på torra land om kvällarna...och så här i efterhand så ser det ut som om jag inte gjorde annat än att piffa mig på semestern hahaha....men här är iallafall en redogörelse i bild för vår Cypernresa.....

 

 

Fredag

     

På flygplatsen            Bamse & Jag     Utsikt

 

 

Lördag

      

         

Gymmet        Jag                 Rolig skylt

 

 

Söndag

 

  

Hulken        Jag & Baby         Jag

 

 

Måndag

 

    

Therese & Micke         På Sushirestaurang        I Aya Napa

 

Tisdag 

    

Air Hockey               På Kinarestaurang         Glad Påsk?

 

 

Onsdag

 

  

Nykterist & Full man     Födelsebarnet & Fru      Uppiffade

 

 

 Torsdag

 

 

Jag & Banken             Nytaggad           Hotellet 

 

 

Fredag

 

    

Jag & Korven             Vår ballkongutsikt        Poolområde 

 

 

Gjorde en crazy grej på semestern....

En kärleksförklaring...

En tatuering....

    

 Före                    Efter

 

Det står Mahal på min hand....

Mahal betyder Älskling på tagalog....

 

Ok thats all....

Untill next time...

 

Av Cathrine Berglund - 8 augusti 2010 10:36

Har hämtat laptopen till sängen, satt igång SATC på sovrumstv:n....

Jag lovar härmed att göra allt de där som jag skjutit upp...jag ska göra dom ur sängen och jag får inte gå upp förrän jag gjort dom....sådeså...!   

Jag har så många måsten som jag bara skjutit framför mig att min hjärna köpt en flakmoped för att kunna bära allt....men nu ska jag göra dom... bla uppdatera min blogg...

Då vet ni...då kan ni vänta med spänning på kommande inlägg   


until next time....

Presentation


Queen Cathrine ruler of the world...well atleast her home...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Omröstning

Hur ofta läser du Catti´s blogg?
 1 gång om dagen
 1 gång i veckan
 Flera gånger i veckan
 Varje gång jag ser dom där jä-la inläggen på facebook...

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards