catti

Alla inlägg den 15 augusti 2010

Av Cathrine Berglund - 15 augusti 2010 23:06

Hårbollen ligger nu på sin pappas mage och båda två sover så sött i schäslongen....

Stora tjejerna ligger på sina favvoplatser och låtsas som om inget har ändrats....

Jag har glömt av att äta under dagen så jag sitter och äter resterna ifrån gårdagens hemlagade pizza....

Känns lite som om man är småbarnsförälder....

Hårbollen äter ur nappflaska....sover och då helst på/nära en....och vid varje måltid följer också "bytablöjagjejen" när man måste stimulera magen för tömning med en bomullsrondell....och allt imellan dessa monment "gråter/tjuter" hon/han...Hårbollen ligger invirad i en rosasvart palistinasjal och man går å gungar, tröstar och vyssar...

Jag är trött,nersölad med mjölkersättning och nerkissad, lycklig och hungrig...

Jag förstår med att det är en helt annan grej med barn...men detta är det närmaste "skaffabarngrejen" vi kommer....och för oss känns det bra nära... och just nu räcker det :D


Bäst att sova...jobb i möra...då ska pappa vara hemma me hårbollen själv hela dagen :D


  


until next time...

Av Cathrine Berglund - 15 augusti 2010 19:43

Råkade skaffa ett syskon till våra katttjejer Curry & Cayenne....

En söt pytte snutte liten svartvit övergiven tjatbäbis som vi uppskattar är någonstans mellan 2-3 veckor...vi vet inte kön än så namn är inte bestämt än... Men är det en kille blir det nnog dubbelnamnet Tim-Jan (som kryddan Timjan) är det en liten tjej blir det nog Den grymt starka kryddan...PirriPirri....för hon är så stark som överlevt helt själv....


Hade" Egyptengänget "på myskväll hemma igår...  Som förövrigt va jätte mysigt men nu kommer lite i skymundan bara för dagens äventyr...

Då informerade Annelie oss om att dom hittat en kattunge nära hennes föräldrarhem som blivit övergiven..ingen kattmamma hade syns till på minst 3 dagar....och snart måste de ha ihjäl den så den slipper svälta ihjäl eller bli tagen av fåglar...

Min min min min minmin min min....skrek jag...jag vill ha den!!!!

Annelie sa att hon skulle dit i morgon och om den fanns kvar då skulle vi få den...

Jag sov knappt nått i natt....så orolig för min katt....skulle hon/han klara sig ännu en natt själv? Är hon/han min nästa bäbis som jag väntat på?

Och när jag väl vakna hade jag en film i iboxen på en skrikig liten hårboll och hörde Annelies röst som sa att jag kunde ringa om jag ville ha hårbollen....

Jag ringde direkt och bara skrek MIN min min min!!!

Så idag halv två flyttade hårbollen in....jag letade upp tjejernas gamla bäbis saker och nu kommer dom till andvändning igen! Yay!


Bjuder på lite bilder på det lilla miraklet..

.       

      


until next time.....

Presentation


Queen Cathrine ruler of the world...well atleast her home...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Omröstning

Hur ofta läser du Catti´s blogg?
 1 gång om dagen
 1 gång i veckan
 Flera gånger i veckan
 Varje gång jag ser dom där jä-la inläggen på facebook...

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards