catti

Alla inlägg den 2 september 2010

Av Cathrine Berglund - 2 september 2010 22:29

Har sänt webbradio...inte så varma i kläderna än men det löser sig...som gubben sa som sket i badkaret....( ja jag vet låååååg humor)


En cykeltur, en kopp te och en vattenpipa senare sitter jag här igen framför datorn jag som lovade mig själv att ta tag i städning på övreplan...

Hushållsarbete måste vara det tråkigaste någonsin...spelar ju ingen roll att man var där och städade iordning bara för några dagar sen...det måste städas där igen likt förbannat....

Jag har länge tänk att det blir bättre när jag blir äldre, då blir det mer viktigt för mig....10 år senare och det har nästan blivit tvärtom...det är mindre viktigt att städa än att göra roliga saker, träffa underbara människor och njuta av min mans sällskap


Jag och min man kallar oss förvuxna tonåringar....

Vi beteer oss som det...fast med egen ekonomi...eget hem...och ingen som håller ordning på oss....

Vi lovar dyrt å hederligt varje gång när vi städat fint att NU...NU ska vi hålla detta så fint om vi så måste lägga en halvtimme om dagen på att fejja...

Vi sover bort halva dagarna (när vi kan) och går sällan och lägger oss före kl ett på natten...typ har inte hänt....

Vi äter när vi blir hungriga och nästan ALDRIG då alla andra normala vuxna äter...

ingen frukost....lunch om vi jobbar...och hämtmat på kvällen...

Vi försöker laga mat i perioder men vi hamnar allt för ofta tillbaka i skräpmats perioden...

Vi kan blunda för stök nästan hur länge som helst....


Istället kan vi en strålande solig dag stänga in oss i biorummet, bunkra upp med onyttigheter och spendera timmar med att kolla på film eller boxar med tv-serier...utan att få nått som helst dåligt samvete...

Eller sätta oss vid var sin dator och spela bort en hel helg online på " Battle or middle earth" ett strategi spel som vi har som gemensamt intresse....utan att blinka...

Vi har fler flaskor sprit och vin än rengöringsflaskor i våra ägor....

Slänger vi ett plagg i tvätten är det inte säkert att man ser det plagget igen samma månad :P


Nä...hushållarbete suger...Jag är grym på det när jag väl får tummen ur...men det är som om någon cementerat in tummen där....det krävs en slagborr för att få mig att sätta igång liksom....

Typ att få "främmat"...och då ångrar jag alltid att jag inte började i tid....


Det är då jag tänker att....varför envisas jag med att vara den enda kvinnan i detta hushåll...???

Jag kan tänka mig att dela min man med en kvinna förutsatt att hon delar hushållsarbetet med MIG!!

Kan bli lite trångt i sängen....men frysa skulle man inte behöva...

Men det failar alltid på att då skulle jag nog också få dela min man månadslön också...för rättvisans skull...OCH så kan vi ju inte ha det!!!!


Nä MER skor åt mig...så får jag lyfta på mitt fantastiska arsle och städa själv!!!


until next time....

Presentation


Queen Cathrine ruler of the world...well atleast her home...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Omröstning

Hur ofta läser du Catti´s blogg?
 1 gång om dagen
 1 gång i veckan
 Flera gånger i veckan
 Varje gång jag ser dom där jä-la inläggen på facebook...

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards