catti

Alla inlägg den 18 november 2011

Av Cathrine Berglund - 18 november 2011 18:21

Jag har förstått att ni önskar fler uppdateringar...

Jag är ledsen för att de lyser med sin frånvaro....

Jag trodde att när jag väl gick hem från jobb, sjukskrivningar och hade hela dagarna lediga...

Att jag inte skulle göra nått annat än och skriva roliga underhållande blogginlägg...

Speciellt så uttråkad jag har varit...

Men nu är jag så focuserad på det som komma skall att jag knappt har nån humor kvar...

Det händer roliga grejer, som alltid i närheten av min man &våra vänner, jag skrattar men sen så tappar jag tråden...

Jag ska gräva djupt för jag har några incidenter på lut som jag gärna delar med mig av....


Men jag är så otroligt lugn och focuserad inåt... lyssnar på min kropp och hennes behov...

Det är inte längre jag som bestämmer...nått har tagit över..."urkvinnan" som bor i mig...

Jag är inte ett dugg orolig eller rädd...

Jag sover när min kropp talar om för mig att jag måste göra det...

Jag äter när och vad min kropp talar om för mig att jag ska äta...

Jag stannar upp när jag måste...jag tar fart när jag kan...

Jag ifrågasätter inte... jag bara lyssnar och lyder...

Det är inte likt mig...men så är det inte jag som bestämmer längre heller...


Mina tankar är ständigt med min dotter...

Jag jobbar mig igenom sammandragningar och förvärkar...

Jag biter ihop för ryggont och svullna fötter...

Sömnlösa nätter och toabesök i tid och otid...

Jag har knappt koll på vilken dag det är eller vad som händer i världen utanför vårt lilla radhus...

Jag vill inte veta...jag vill bara vara...

Jag sörjt klart min frihet... jag har släppt mitt jobb, mina utekvällar, rödvinsfyllor och spontana utflykter...

Jag vill inte vara någon annanstans än här & nu...

Jag vill inget hellre än att vara jag...

Jag vill njuta av varje sekund jag har kvar av min graviditet...


Vara glad... tacksam...att jag får göra detta...att jag får göra detta tillsammans med min man...

Han som inte förstår någonting... men fattar allt...!

Han som aldrig gör rätt... men inte kan göra fel...!

Han som upprör och tröstar på samma gång...!


Just nu får inga andra plats...

Bara jag & min man...

Och vad som komma skall...


until next time....



Presentation


Queen Cathrine ruler of the world...well atleast her home...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Omröstning

Hur ofta läser du Catti´s blogg?
 1 gång om dagen
 1 gång i veckan
 Flera gånger i veckan
 Varje gång jag ser dom där jä-la inläggen på facebook...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards