catti

Direktlänk till inlägg 28 maj 2010

Jag= bra förebild?

Av Cathrine Berglund - 28 maj 2010 17:09

Jag har funderat kring detta med att vara en förebild....(då jag florerar/jobbar med unga vuxna en del) och då mest hur man är en bra förebild...och vad en bra förebild är för något?

Måste man vara perfekt för att vara en bra förebild?

Måste man vara nykterist, som alltid betalar sina räkningar i tid, inte glömmer en endaste morsdag, äta endast kravmärkt hälsosam mat, köpa ekologiskt toapapper, aldrig bråka eller hytta med näven, aldrig svära eller kolla på skräptvprogram, klippa gräset INNAN det blir för långt, aldrig äta godis istället för kvällsmat, aldrig ta med ett "onenightstand" hem, alltid ställa in disken precis efter man ätit, vänta en timme innan man badar, måste man lägga mer pengar sparkontot än "party/shoppingkontot", aldrig missa bussen/möte/tandläkartid/gyntid eller sno sin mans kalsonger för att alla trosor ligger i tvätten, som kan HELA gångertabellen och alfabetet baklänges, ha hembakat i frysen, som aldrig har rökat/provat alkohol/sex i en hiss/bil/biljardbord/blomkruka i en rondell.....???


Måste man vara perfekt för att vara en förebild? och vem fan är perfekt?

Måste man låtsas att vara perfekt och försöka föregå med gott exempel?


Jag antar att en bra förbild kan se ut på många sätt....men den bästa förebilden måste väl ända vara att var sig själv helt enkelt....att visa att det är MER än OK att bara vara sig själv MED alla sina brister OCH styrkor!!?

Även om det innebär att man skrattar för högt, blir full av rödvin, missar att kolla på nyheterna varje dag, säger att man ska odla sina egna grönsaker men gör det aldrig, får alla att skratta hjärtligt, lägger ner en mindre fömögenhet i skor, aldrig glömmer att ge en komplimang där det är befogat, alltid hitta guldkanten på vardagen, har ett öppet sinne och hjärta,inte hinner att raka benen varje dag....

Men alltid hinner med DIG!


Äh vad vet jag...

Får suga på den karamellen och ta upp denna tråd vid ett senare tillfälle när jag inte ska träffa snygga brudar att dricka rödvin, skvallra, äta och må bra med! :D


until next time

 
 
Ingen bild

Petra A. Smedberg

28 maj 2010 18:15

Kära du!
Titta på mig! Jag har arbetat med dessa fantastiska människor i över 20 år....!
Jag har ALLA de brister och fel du nämner PLUS ett stort antal till!!!
Det har gått utmärkt och är snarare en förutsättning för att göra ett bra jobb. Glöm aldrig hur man själv var som ung!
En hemlis är oxå att man förändras inte i huvudet för att man blir äldre ;0)
Hoppas du har kul ikväll (vi kanske ses)
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cathrine Berglund - 7 januari 2015 22:54

Mitt nyårslöfte att börja blogga igen var ju inte helt välgenomtänkt... Va fan ska jag skriva om? Finns liksom inte mycket underhållande material att jobba med i mitt liv just nu... Föräldrarna är trötta lyckliga skal av våra forna jag... Barnen ...

Av Cathrine Berglund - 1 januari 2015 02:45

Problemet med mig är att jag har tusen tankar som rusar runt i huvudet på mig och varje fjärde minut så byts dom ut till tusen nya tankar... Jag behöver lugn & ro för att fånga en och kunna utveckla den såpass att jag skulle kunna få ner den i skrif...

Av Cathrine Berglund - 23 november 2014 06:31


...flera gånger fått höra att jag är så driven, intelligent, lätt anpasslig och skulle kunna gå hur långt som helst i vilket område som helst om jag ger mig fan på det... Förslagen om vad jag borde göra med mitt liv nu när min yngsta ändå fyllt hela...

Av Cathrine Berglund - 19 november 2014 00:36

Jeeez vad jag får bryt på dessa nappar!!! De har ju bara två lägen... Antingen är de borta!! Puts väck! Går icke att finna...inte en enda en i nödens stund... ELLER... Så ligger alla 30 stycken jag bara några timmar tidigare letade efter inkilad...

Av Cathrine Berglund - 2 april 2014 00:15


Om det är ETT råd jag önskar att ni tar till er av alla jag kommer ösa över er de kommande åren är det följande: Fyll era liv med sånt som inte går att köpa för pengar! Det är det som i slutändan är värt mest..! Älskar er mer än vad ni någonsi...

Presentation


Queen Cathrine ruler of the world...well atleast her home...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Omröstning

Hur ofta läser du Catti´s blogg?
 1 gång om dagen
 1 gång i veckan
 Flera gånger i veckan
 Varje gång jag ser dom där jä-la inläggen på facebook...

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards