catti

Direktlänk till inlägg 8 augusti 2010

Jag blir såååååå arg.....

Av Cathrine Berglund - 8 augusti 2010 15:34

.....så rasande fly förbannat arg på mig själv.....!!!

Har kollat igenom gamla kort....och kommit fram till att jag måste vara helt jävla rubbad i huvudet!!

HUR kan jag ha inbillat mig att jag var så mycket vackrare och smalare när jag var yngre?? Varför har jag låtit mig gå å mått dåligt över att jag låtit mig bli gammal tjock och ful???

ÅÅÅÅÅÅååååååå jag skulle kunna slå mig själv!!! Hårt!!!

Jag är ju fanfreackingtastisk som jag är...nu...!

Hur kan jag ha låtit mig inbilla mig att jag såg så mycket bättre ut när mina bröst inte vilade på magen utan var intryckta i en obekväm pushup och var för display för alla som råkade gå förbi?!?! 

Hur kan jag ha så mycket ångest över att jag inte kommer i storlek 34 längre när jag nu minns hur strl 34 såg ut på mig vid 20 års ålder "low cut"jeans med diamanter på arslet på och magen hängandes över kanten?!?!?! Nätlinnen???? piratbyxor?? Jag tänker inte äns gå in på Frisyrerna jag haft genom åren!!!


Nu får det vara nog....Jag MÅSTE börja se MIG för den jag är NU!!

Vill jag vara smal nu.. vid strax 30 måste jag magiskt lura min kropp att tro att den är 17 år igen eller sluta äta...inget av dessa är ett vettigt alternativ...det vet alla som känner mig...

JA jag är inte smal längre...men va fan gör det....?

NEJ mina bröst kan omöjligt stå helt själva om det inte är riktigt jävla kallt å ja får tuttfräs...!

Jag minns att jag tänkte att när jag blir äldre då ska jag vara snygg & lycklig...

Drömde mig bort till hur självsäker jag skulle vara...hur jag skulle kunna säga NEJ...hur älskad av äkta man och vänner jag skulle vara...Hur duktig jag skulle vara på ett jobb som jag faktiskt älskade...Hur jag skulle kunna svepa in i ett rum å våga vara mig själv....

När jag var 20 lade jag allt mitt hopp om livet till att det skulle bli så mycket bättre sen när jag blivit vuxen....när jag vågade....

OCH här är jag "all grown up" och inbillar mig att allt var så mycket bättre när jag var 20, singel, smal, hungrig, okunnig, snygg, nyfiken, tillgänglig, pank,osäker, rädd, ensam, tom....

SKÄRPNING Fru Berglund!!!!

Så nu sitter jag här och är vansinnig på mig själv!!

Jag blev allt de där som jag hoppats på....

Ja min karriär som flyvärdinna lyser med sin frånvaro så gör också de 5 barnen jag planerade att skaffa mig innan 27 års ålder..."Edward Furlong" far till dessa barn skiner han också med sin frånvaro...

Men annars har jag nog checkat av alla mina önskemål....

Varför kan jag inte se mig...

Va fan är det för fel på oss??

För jag vet att jag inte är ensam....

Jag är inte ensam att inte kunna se mitt fantastiska jag...

Jag är inte ensam om att vara blind för mina tillgångar...

Jag är inte ensam om att belysa mina dåliga sidor....

OCH jag tänker inte vara ensam om att ändra på den saken!!!

Tänker ni låta mig vara det?


Bara för att make my point lägger jag upp en bild på mig när jag var typ 23 å dum och en bild tagen på mig förra veckan....inte mindre dum då kan jag lägga till!!

    


until next time


 
 
Ingen bild

Sofia Tidström

8 augusti 2010 16:20

HELT RÄTT!!! Och du som är så otroligt vacker ska ju se dig för den du är =)

 
Ingen bild

Catti

8 augusti 2010 16:29

Tack Sofia!! Hoppas Du ser dig för den fantastiska kvinna du är!!!

 
Ingen bild

Sanna

8 augusti 2010 23:44

Jsg håller med dig Catti. Inte för att du inte var fin när du var 23. Men nu är du strålande vacker :)

 
Ingen bild

Catti

9 augusti 2010 00:04

Tack Sanna söt du är!! Vi fantastiska kvinnor måste hålla ihop och påminna varandra hur fantastiska vi är...!!!

 
Xecute

Xecute

9 augusti 2010 10:38

Stl 34?!?!? Shit. Eller förresten, jag vet ju inte hur lång du är, men för mig är iaf stl 34 typ samma sak som size 0. Jag är 164 cm... och skulle se ut som ett skelett om jag hade den storleken... och så undrar jag var du är tjock någonstans nu? Försökte genomskåda din "nu"-bild, men du ser helt och hållet normalviktig ut. :-)
I övrigt så funkar vi människor så, tyvärr. "Det var bättre förr" och "det blir bättre sedan". Få kan vara här och nu. Det är inte bara vikten det hänger på heller, kroppen förändras ju hela tiden. I formen menar jag. Och tar längre och längre tid på sig att förnya cellerna osv. Men det kompenseras genom en massa annat gottigt som man får med åldern!

http://xecute.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Caveman

10 augusti 2010 10:18

You were beautiful,
You are beautiful,
You will always be beautiful.

 
Ingen bild

Catti

10 augusti 2010 23:37

Tack Caveman!
You r the best friend a girl could have :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cathrine Berglund - 7 januari 2015 22:54

Mitt nyårslöfte att börja blogga igen var ju inte helt välgenomtänkt... Va fan ska jag skriva om? Finns liksom inte mycket underhållande material att jobba med i mitt liv just nu... Föräldrarna är trötta lyckliga skal av våra forna jag... Barnen ...

Av Cathrine Berglund - 1 januari 2015 02:45

Problemet med mig är att jag har tusen tankar som rusar runt i huvudet på mig och varje fjärde minut så byts dom ut till tusen nya tankar... Jag behöver lugn & ro för att fånga en och kunna utveckla den såpass att jag skulle kunna få ner den i skrif...

Av Cathrine Berglund - 23 november 2014 06:31


...flera gånger fått höra att jag är så driven, intelligent, lätt anpasslig och skulle kunna gå hur långt som helst i vilket område som helst om jag ger mig fan på det... Förslagen om vad jag borde göra med mitt liv nu när min yngsta ändå fyllt hela...

Av Cathrine Berglund - 19 november 2014 00:36

Jeeez vad jag får bryt på dessa nappar!!! De har ju bara två lägen... Antingen är de borta!! Puts väck! Går icke att finna...inte en enda en i nödens stund... ELLER... Så ligger alla 30 stycken jag bara några timmar tidigare letade efter inkilad...

Av Cathrine Berglund - 2 april 2014 00:15


Om det är ETT råd jag önskar att ni tar till er av alla jag kommer ösa över er de kommande åren är det följande: Fyll era liv med sånt som inte går att köpa för pengar! Det är det som i slutändan är värt mest..! Älskar er mer än vad ni någonsi...

Presentation


Queen Cathrine ruler of the world...well atleast her home...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Omröstning

Hur ofta läser du Catti´s blogg?
 1 gång om dagen
 1 gång i veckan
 Flera gånger i veckan
 Varje gång jag ser dom där jä-la inläggen på facebook...

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards