catti

Alla inlägg den 4 oktober 2010

Av Cathrine Berglund - 4 oktober 2010 23:13

Kollade på 3:an....unga tjejer som vill bli modeller och då i vissa fall då glamourmodeller vilket betyder "visabrönamodeller" snäppet över porrmodeller men ändå snäppet under fashionmodeller...

Även om det inte är något jag skulle rekomendera så måste jag respekera deras val... för när jag rannsakar mig själv skulle jag också visa bröna för pengar....

Jag menar... den enda skillnaden är att jag då skulle göra det i nyktert tillstånd och får en lönespecifikation efteråt...och inte bara på lördagar och få en applåd av tjejkompisarna efteråt....

Men min fråga lyder vad hände med "nästa generations tjejer" (ingen nämd ingen glömd)...dagens önskeyrken....Glamourmodell, modebloggare, dokusåpakändis, HollyWoodFru & SkåneFru??

JA... jag kanske överdriver en smula...men för saken skull låter ni mig hållas....


Jag minns när fröken fråga alla i klassen första dagen i skolan vad vi ville bli när vi blir stora...jag minns alla brandmän,prinsessor,poliser,sångerskor och en och annan delfinskötare....

Jag minns också mitt svar...när det var min tur att svara...ställde jag mig upp bredvid min bänk (Ja...jag är så gammal att man var tvungen att stå när man tilltalade fröken eller klassen) sträckte på mig stolt och svara tydligt på Frökens fråga...

-När jag blir stor ska jag bli en TJOCK KIOSK TANT....

Det var första gången jag fick min klass att bryta ihop av skratt...det skulle visa sig att det inte det inte var den sista...men jag var helt ärlig...jag menade det....

Jag VILLE bli en tjock kiosk tant... Sälja godis till barnen...

Eftersom det bästa jag visste var att gå in i godiskiosken och välja Lördagsgodis och gå fram till tanten där och lämna in min peng jag fått av pappa...

Den leende snälla tanten i Godiskiosken var min idol...som en tomte som kommer en gång i veckan...så var det också så klart DET jag ville göra när jag blev stor....

Och jag är på god väg...det enda jag behöver nu är en kiosk...  

Jag säger inte att alla är sådana...men det sista har jag snubbblat över dom som om de var min mans strumpor på sovrumsgolvet...tack gode "Freja" att jag känner flera unga, drivna, intelligenta, vackra tjejer som inte kanske funderar på tjock kiosk tant som karriiär men har heller inte planer på att visa bröna för att tjäna ihop till sitt dagliga bröd...

Det är ingen karriär jag önskar unga kvinnor men jag kan inte hjälpa att inse att det ligger hårt arbete bakom en sådan framgångsrik karriär....och DET måste jag respektera...


Hoppet är det sista som lämnar människan säger dom ju...så jag fortsätter att hoppas på människan som ras....håller tummarna och går å lägger mig....


until next time....

Presentation


Queen Cathrine ruler of the world...well atleast her home...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Omröstning

Hur ofta läser du Catti´s blogg?
 1 gång om dagen
 1 gång i veckan
 Flera gånger i veckan
 Varje gång jag ser dom där jä-la inläggen på facebook...

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards