catti

Alla inlägg den 18 oktober 2010

Av Cathrine Berglund - 18 oktober 2010 21:58

Vill avreagera mig på 3...som inte funkat på hela dagen....

Jävlans idiot nät...de har väl antagligen uppdaterat nått jäääätte viktigt...

Jag som är helt beroende av min iphone som kommunikationsmedel, musikanläggning och livlina har ju legat handlingsförlamad hele dagen...

Eller ja....jag har ju lyckats vakna...piffa mig...lunchat...jobbat....haft radiomöte...och cyklat i motvind...

Har inte kunnat kommunicera med min man på hela dagen och när jag äntligen kommer hem och igenom dörren så funkar 3 igen...men taaaack...


until next time...

Av Cathrine Berglund - 18 oktober 2010 02:16

För just nu tittar jag på en fantastisk vägg med en bild av härlig grön regnskog!!!

Ja ä la för grym på att tapetsera!!

Får la ladda upp ena bild på detta underverk   


until next time...

Av Cathrine Berglund - 18 oktober 2010 01:57

Tänk er en sen decembernatt....

Det är mörkt och endast några få gatulampor är tända....

Himlen är oändlig och stjärnklar...

Snön knastrar under era fötter....

Kölden biter er i fingrarna och förlamar dom...

När ni andas slingrar stålgråa rökmoln sig upp mot himlen....

Snön yr och piskas mot er ena kind...

Det är tyst och det är kallt....

Känner ni det?

Kan ni i er fantasi känna hur det känns att stå där?


Tänk er nu att ni står där nakna....huttrande...frusna....


Att vara älskad av min man....

Känns som att stå där...FAST...

Då också vara klädd i de bästa Helly Hansen kläderna på jorden....

Tjocka, fodrade, vind & regn tåliga fantastiskt varma kläder...

Att vara älskad av honom känns som om man hade en varm våtdräkt på sig...

Man är skyddad från allt ont som världen utanför kan kasta min väg...

Tillochmed en snöstorm eller två....


bara så ni vet.....


until next time....


Av Cathrine Berglund - 18 oktober 2010 01:13

Länge sen jag skrev sist...

Jag har varit upptagen...håller på att knyta ihop säcken...

Takeing care of lose ends så att säga...

Tänker gå i vinteride strax... och då behövs lite fixing...

Inga mer partys, inga mer events, inte fler jobb, inte ska jag arrangera nått eller boka in nått tids eller energi krävande resten av året....

Nu är det bara det nödvändiga som får ta plats...

Mina jobb, mina kärlekar och jag...tills nästa år...

Jag har insett att jag de senaste månaderna tuffat på som bara den....

Och "bränt mitt ljus i båda ändorna".... struntat i allt som stavas sömn & hälsosamt levene....jag behöver 2 månader av lugn och ro...

Mitt hårda tempo tär på mig... jag är inte 20 längre... och jag känner det i varenda cell av min kropp...jag har tänjt mig till min gräns...


Har kommit på mig själv att längta efter de mest underliga saker de senaste veckorna... att kolla på barnprogram från jag var liten...längta efter platser eller tider från förr...få riktiga sug efter filmer eller maträtter från svunna tider...

Jag trodde först att det var en del av min 30 års kris...som spökade...

Att jag gick igenom mitt liv på grund av min stundande födelsedag...

Men sen gick det upp ett ljus för mig....

Att det min kropp, min själ och mina sinnen längtar efter är ro...

För det alla mina "tillbakablickar" hade gemensamt var att de alla gav mig en längtande känsla av lugn och ro...

Så nu har jag bestämt att det är dags att stå stilla ett tag...

Få en chans att återhämta mig....

Lyssna på mitt inre jag..

Ta hand om mig...


Det är JÄTTE bra och roligt att alltid trampa framåt...att alltid ha någonstans att vara...eller någon som väntar på en... man utvecklas av förändring,utmaningar och motgångar...

Men om man trampar på utan att andas...tär det mer än det ger...

Och just nu efter ett jätte roligt, lärorikt & intressant år bakom mig....

BEHÖVER jag stå still....

Bara vara....

Lyssna till tystnaden...


Jag undrar vad jag är rädd för...vad är det jag undviker?

Vad tror jag ska hända när det tystnar...när det bara är bara jag kvar att umgås med... att bygga på...och att utveckla...

Nu ska jag  gå min tuffaste match...möta min största rädsla....MIG själv!


Vem är jag...? Vad står jag för....? Vad knäcker mig...? Vad gör mig stark...?

Jag är nog mest rädd att jag inte ska gilla det jag ser....

Snart...strax...ska jag göra nått som skrämmer mig...nått som kommer göra mig till en bättre människa...nått jag undvikit länge...

Jag ska ta en lång titt på mig själv och inventera....


Är jag allt det jag vill vara....och om jag inte är det...forma mig tills jag blir det...!

Jag brukar göra detta titt som tätt men det var längesen sist....


Önska mig lycka till....


until next time....

Presentation


Queen Cathrine ruler of the world...well atleast her home...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Omröstning

Hur ofta läser du Catti´s blogg?
 1 gång om dagen
 1 gång i veckan
 Flera gånger i veckan
 Varje gång jag ser dom där jä-la inläggen på facebook...

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards