catti

Alla inlägg den 8 juni 2010

Av Cathrine Berglund - 8 juni 2010 23:58

Min lediga dag spenderade jag först i studion och sen på stan....Lyckades både shoppa lite och bestämma en spontan "barhängsdejt" till morgondagen med fantastiska vänner...

Vi har talat om dessa fantastiska & spontana barhängs möjligheterna i flera månader så jag och Fräcka Fröken Persson tyckte det var dags att sätta våra planer i verket och...poff...sådär...så har man en utomäktenskaplig dejt...poff...

Så var vi 20 år, anvarslösa , piffiga och spontana...Underbart!!

 

Men under kvällen har jag haft en ordentlig 30-årskris och sörjt min forna ungdom medans jag ägnat mig åt vad 30 åringar gör tydligen...vilket är att plantera om blommor....drukit rödvin och kollat på Ugly Betty, Ulared och Cuger Town...Nu har jag bytt till göttigt te (från Amalias Fröjd i Lidköping) och försöker samla mina tankar innan sängen...


Så här såg det ut på diskbänken INNAN jag satte igång att arrangera och spilla jävla jord över hela jävla köksgolvet och svära över att minnsann när jag var ung hade man vett nog att skaffa sidenblommor så man hade mer tid över till att hitta på dumheter....


Så här fint blev det när jag tagit mig i kragen, svept det andra glaset rödvin, gråtit klart och tagit mig an min uppgift i ett något lulligt tillstånd...   *Lägg märke Wiskey reklamen i bakgrunden*      

Så här fint blev det i fönstret som vetter mot framsidan....

 

Så här fantastiskt blev det i ett av fönstrerna som vetter mot altanen...

*Svar JA det är jag som skymtar i fönstret*

 

Ännu ett fönster som vetter mot altanen...*Och JA det är jag som skymtas i fönstret*

   

Nu ser det så möe mysigare ut i köket me lite grönt...

         

Det var i slutändan när man ser slutresultatet värt mitt besvär....


Ja...jag vet att jag fuskat med dagens inlägg och användt mig av många bilder för att dryga ut innehållet...men give me a break...jag kan inte vara rolig och intressant varje dag!! Ni får hålla tillgodo med detta och så lovar jag att försöka igen snart :D


until next time....

Av Cathrine Berglund - 8 juni 2010 15:26

Bjuder på en snabb uppdatering i brist på tid:


Dagsformen: Mycket tjock, mycket snygg och lite Zebra...

Älskar: Min Zebrarandiga Jimmy Choo väska by H&M

Hatar: Myggor!!!  

Vikt: -1.2 kilo sen sist...

Statusraden på facebook lyder:...snälla pojkar kommer till himmlen...resten kan komma hem till mig ;P


until next time

Av Cathrine Berglund - 8 juni 2010 01:51

Jag har under veckan som gått lyckats följande:


* Gå ner 1.2 kg...Yay...

* Inte rökat...YAY!

* Stått imot frestelse...wow...

* Köpt 3 par skor...oväntat....

* Behållt mitt lugn i prövande situationer...hell yea...


Och detta tänker jag vara stolt över...hur osvenskt det än är...


until next time

Av Cathrine Berglund - 8 juni 2010 00:16

Helgen bestod av jobb jobb och åter jobb...

Jag är tillbaka på mitt älskade H&M occh folk har blivit som galna i att få köpa kläder vilket jag verkligen inte kan "blame them" för...hade jag varit ledig hade jag gjort samma sak :P Måste ha varit det vackra vädret som fick människor att krypa ur sina hål och uppdatera sina gaderober....

Jobbade hela fredagen och spenderade kvällen med lill strumpan som också lyssnar till namnet Carro/ Agn /Bassn /GoGo...vi tände en vattenpipa, drack fantastisk gött te 

( från Amalias Fröjd *ingen smygreklam här inte* )

och talade om allt mellan himmel och jord...mest snuskigt men också lite av värde :P

Lördag bestod av jobb sen sola, lunch me "GoGo", Film i biorummet och sen fastnade jag framför spel på datorn tills det var dags att sova...Tidig söndag morgon väntade!


FÖR jag gott folk har varit i kyrkan på dop..."Dutchemannen den söte Hans Wilmer" döptes, så det var ju bara att täcka för tvillingarna och ta sig till kyrkan för att fira denna trevliga tillställning..jätte mysigt...och trots mitt hårda levene kom jag levande ut igen...ingen blixt från klar himmel som straffade mig för mina synders skull...


Hela Fantastiska Familjen Strutzke och jag framför kyrkan....

    


Man skall icke andvända herrens namn i onödan??

Undrar hur många "GUUUUD så söta" eller "Heerrreeguuud jag måååste bara köpa dom här" jag använder en genomsnittlig shopping...


Eller en vanlig fika med flickorna...hur många gånger dyker både herrens namn, könsord och syndiga förslag upp som vi lyckas fläta ihop till en konversation...

Bara att uttala vad vi kan tänka oss att göra med de unga pöjkar som fångat vårt intresse för tillfället, skulle få vilken stackars konsevativ lilahårig tant att sätta kyrkkaffet i vrångstrupen... och vissa gånger kan vi nog få vilken lastbilschaffis som helst att blekna...


Och när vi ändå talar om det...undrar hur många könsord på hur många olika språk jag lyckas använda när min man lyckas göra mig flyförbannad??

Jag har ju både asiatiskt och spanskt blod imig så jag kan allt ta till "DramaQueenen" i mig och kasta perfekt och andvändbart porslin omkring mig :P


Jag läste en fras i programmet som vi tydligen skulle be tillsammans...som lydde ungefär så här:

Förlåt mig Herre för de synder jag begått i handling, ord och tankar...befria mig från min synd åh herre, min gud och fader...typ....

Vilket fick mig att tänka på hur mycket som förknippas med synd i kyrkliga sammanhang...

Hela jag skulle fördömmas och brinna i den eviga elden om de fått bestämma...

Jag som kan ha brutit mot vartenda budord... Låt oss se...


Första budet

  • Du skall inga andra gudar hava jämte mig.
  • Jag har många gudar jag tillber...Gucci, Prada, H&M, Topshop,McQueen,Christian Louboutin, Gina...och många många fler...

Andra budet

  • Du skall icke missbruka Herrens, din Guds, namn, ty Herren skall icke låta den bliva ostraffad, som missbrukar hans namn.
  • Detta tycker jag allt vi redan gått igenom...

Tredje budet

  • Tänk på vilodagen, så att du helgar den.
  • Vem fan har INTE festat eller jobbat på en söndag PLUS att jag missat söndagsmgudstjänst varje söndag i snart 20 år...

Fjärde budet

  • Hedra din fader och din moder, på det att det må gå dig väl och du må länge leva i ditt land.
  • Min regel lyder hedra dom som heder är värda...delade meningar råder om just MINA föräldrar vilket jag inte ens tänker ta upp i detta forum...bara nämna att budet är brutet...

Femte budet

  • Du skall icke dräpa.
  • Jag var rökare i 15 år...vad jag läste på paketen då varje dag var att passiv rökning dödar...

Sjätte budet

  • Du skall icke begå äktenskapsbrott.
  • Jooorå varje lördag på närmaste småstadshak ;P

Sjunde budet

  • Du skall icke stjäla.
  • Jag snodde ett suddigummi ur leksakbutiken när jag var sju...lämnade tillbaka det till slut men en ändå...

Åttonde budet

  • Du skall icke bära falskt vittnesbörd mot din nästa.
  • Shit...följ med på en fika...jag kastar inte sten i glashus å påstår att jag är oskyldig på denna punkt...

Nionde budet

  • Du skall icke hava begärelse till din nästas hus.
  • Men om grannen har grymt snygga gaderobslösningar eller tapeter då?

Tionde budet

  • Du skall icke hava begärelse till din nästas hustru, ej heller till hans tjänare eller hans tjänarinna, ej heller till något, som tillhör din nästa.
  • Vadå... jag har läst att lite "swinging" piffar upp sexlivet :P

Se där...vart är hissen ner? Cya!!


Sen de här med att onanera...jisses att lura i stackars barn att det skulle få en att bli blind eller täcka ens hanfladtor med hår är för mig den ultimata psykiska misshandeln...

Va fasen skulle man göra då...Du får inte ha sex innan äktenskapet OCH tills dess får du inte heller släppa på trycket?? Jisses...

Undrar om Jesus onanerade?

Maria: - Jesus ligg inte på rummet hela dagen...gå upp och hjälp din far...

*jävla tonåring*

Jesus: - Jag kommer snart!!! erm...

Maria: - Kom igen nu! Tvinga mig inte komma hämta dig!!

Jesus: - Jaaa ja kommer vänta lite...jag ska bara...

Maria: - Jag ska bara och jag ska bara...du och ditt förbannade jag ska bara...

Jesus: - Näää MAMMA kom inte in!!

Maria:  Aaaaa jag är blind jag är blind!!


Hahahaha OCH Gud då...lever han i evigheten UTAN fru (för jag har aldrig läst om nån Fru Gud) och släpper ALDRIG på trycket? För han har ju skapat oss i sin avbild...då borde han också behöva släppa på trycket som alla andra...

Kanske kanske lever Gud i någon slags dubbelmoral...jag får göra det MEN inte ni...

ELLER så kanske...bara kanske har han blivit missförstådd...


Elfte budordet:

Onanera ofta annars blir ni blinda :P


Until next time




Presentation


Queen Cathrine ruler of the world...well atleast her home...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Omröstning

Hur ofta läser du Catti´s blogg?
 1 gång om dagen
 1 gång i veckan
 Flera gånger i veckan
 Varje gång jag ser dom där jä-la inläggen på facebook...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards