catti

Alla inlägg den 17 juni 2010

Av Cathrine Berglund - 17 juni 2010 23:30

Ni kan kalla mig Jo-jo....som i Jo-jotränare....nästan som Jo-jobantare...fast jag aldrig hållit en jä-la diet i mitt liv...mat är bara FÖR gött...TUR att man inte är gift med en gourmetkock...då hade man la rullat fram vid det här laget   


Jag har ännu en gång sadlat om och tagit mig i kragen för att försöka få bort dessa tio "sluta röka kilo" jag lagt på mig de senaste månaderna...  

När man äntligen lagt av med en ohälsosamvana så ska jag lägga till med en hälsosam vana och börja träna mig stark och frisk!!

Ok...nya dealen är att jag inte dietar eller bantar...utan bara tänker lite på hur/vad/när jag äter men jag får äta allt (jag blir så gnällig annars)....men nu ska jag träna varje dag i 6 månader utan undantag..."vilodagar" går jag på trampmaskinen (som annars varit världens finaste brevpress...bästa jag köpt hittills enligt Baby...hahaha) som ändå står och samlar damm i sovrummet....men träna MÅSTE jag...träna någonting...röra på mig...liksom...mer än att resa mig från soffan för att hämta nya chips i köket...fick idag också reda på att sex räknas inte som en träningsform enligt min man...taskigt tyckte jag...för jag hade tänk att ta till det de dagar jag inte orkar gå upp ur sängennär jag nämde det skrattade han mig i ansiktet skaka på huvudet och lämnade mig ensam kvar i sovrummet...


Jag  är sämst på att vara konsekvent i ALLT jag gör ....jag börjar och slutar innan jag ens blivit varm i kläderna...på dieter, träningsscheman, hobbys som stickning, akvarellmålning,scrappbooking,frimärksamling,forsk
ning,skridskoåkning och alla de tusen andra sakerna jag lyckats tappa intresse för genom åren....ta bara detta med körkort....två ggr har jag påbörjat och avslutat utan att ha nått av visa upp efter....fanfreackingtastiskt....SKÄRPNING FRU BERGLUND!!!

Det enda jag lyckats hålla konsekvent är rödvin på lördagar och skräpmat & sex på söndagar...


Jag undrar hur lång tid det tar i genomsnitt för mig att komma på bättre tankar??

Hittills har detgått bra...två dagar in i programmet...hahahaha


Min tanke är att rapportera min förehavanden här....det går liksom inte fuska då...blir så glasklart när jag försöker....


Dagsrapport:


Onsdag: Powerwalk i spåret

             30 min på Trampmaskinen

Torsdag: Kort Powerwalk

              Helvetesboxningsfyspass (lett av Baby)


Så 2 dagar avklarade....bestämde precis att jag ska träna 180 dagar på raken....

Så det är alltså 178 dagar kvar....yay????

Ska plåta mig lite också under tiden så när dessa 180 dagar gått lägger jag ut "före & efter" bilderna :D


Ni får gärna hejja på mig!  


until next time....


Presentation


Queen Cathrine ruler of the world...well atleast her home...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Omröstning

Hur ofta läser du Catti´s blogg?
 1 gång om dagen
 1 gång i veckan
 Flera gånger i veckan
 Varje gång jag ser dom där jä-la inläggen på facebook...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards