catti

Alla inlägg den 25 juni 2010

Av Cathrine Berglund - 25 juni 2010 01:36

En av de mest finaste och konstigaste traditionen vi har här i vårt fantastiska land är ju midsommar....Jag avgudar just denna tradition...fast jag avgudar iochförsig alla traditionen som innefattar MAT...men men...just denna är riktigt trevlig!!!

Jag gillar våra fina traditioner som härstammar från vår fantastiska asatro!

Speciellt då den är grymt snuskig...sånt uppskattar jag :P

Det är inte många utanför sverige som förstår sig på vårt Midsommarfirande...

Jag hade en asiatisk dam som knackade snällt på min axel idag på jobbet när jag stod i godanro vid provrummen och jobbade...då trodde jag hon skulle fråga om en annan storlek på nått plagg eller nått klädrelaterat...men så ler hon så sött med hennes snea tänder....harlkar sig....tar ett djupt andetag och börjar hackandes på engelska fråga mig....


AD=Asiatisk Dam

Jag= Jag (försäkerhetskull)

AD: Ursäkta är affärerna öppna i morgon eller i över morgon?

Jag: Nej tyvärr det är stängt fram till måndag...

AD: För "midsummer"?

Jag: Japp stämmer bra det (lade till ett vänligt litet leende)

AD: Är det då ni dansar kring....(pause)... stången?  tihitihi

Jag: Ja det stämmer det...(suck)

AD: Jaaa ok...firas det i morgon eller i övermorgon?

Jag: Ja precis... i morgon firar vi med mat, dryck och dans ja...

AD: Kring "stången"? tihithi

Jag Ja det stämmer...kring....stången (suck)

AD: Jaaaa det vill jag ju inte missa!!! tihihi


Jag antar att någon vänlig själ informerat henne om midsommarstångens betydelse...

HAHAHAHAHAHahahahahahah

Hon såg iallafall väldigt finurlig ut när hon hasade nöjd med mina svar ifrån provrummen och vidare till kassan....Kanske undrade hon hur det skulle se ut...

Kanske fantiserade hon om en jättepenis som penitrerar moderjord för ytterligare ett år av bördighet och frukbarhet(det gjorde iallafall jag)...det lär hon bli varse om i möra...och små grodorna...hahahaha:P


GLAD FREAKING MIDSOMMAR PÅ ER ALLA UNDERBARA!!!

Andvänd solskydd OCH kondom!!!

 

until next time...

Presentation


Queen Cathrine ruler of the world...well atleast her home...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Omröstning

Hur ofta läser du Catti´s blogg?
 1 gång om dagen
 1 gång i veckan
 Flera gånger i veckan
 Varje gång jag ser dom där jä-la inläggen på facebook...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards